Zombie Defense - nemrtvá havěť

19. 8. 2009 > FreeHry > Strategie

Vlny nepřátelských nemrtvých se potulují městem s jediným cílem - sežrat všechny živé. Do cesty mezi ukryté vyděšené lidičky a hladové obyvatele záhrobí se staví armáda s bláhovým pokusem o odražení nemrtvé hordy. Podaří se je militaristům zastavit?

Zombie Defense není freeware, to ale na jeho hratelnosti nijak neubírá a i jako demoverze nabízí osm výukových a sedm herních map. Mohlo by se to zdát málo, ale vzhledem k silné znovu hratelnosti je to dostatečné množství na několik hodin kvalitní zábavy. Máte před sebou titul stavěný na základech tower defense žánru. Za peníze umístíte vojáky střílející na nemrtvé a za každého zničené přibude nějaký ten peníz na další rozvoj vaší armády. Každý vojín může být vylepšen až dvakrát. To umožní vybavit například vrhače zápalných lahví zápalnými granáty a posléze plamenometem.

Rozmanitost nepřátel je na vysoké úrovni, s každou další vlnou se setkáte s novým druhem útočníků, či odvážným mixem jejich různých typů. Pokud nepoužíváte různorodě vybavené vojíny a nejste tak dostatečně připraveni na nemrtvé s imunitami, snadno zjistíte, že je nejvyšší čas změnit strategii, ne-li rozehrát mapu znovu. Speciální zmínku si zaslouží bossové, kteří hýří variabilitou co do tvarů, tak i do imunit. Někteří dokonce umí pěkně zatopit i po jejich zničení, neboť s nich kolikráte i vypadne skupinka dalších obyvatel záhrobí. Některé z map podporují možnost umístit vojíny do cesty nepřátel, kteří reagují změnou trasy. Tak je možné snadno dosáhnout prodloužení jejich cesty skrze mapu, což poskytuje více času na ničení.

Velkým lákadlem je žebříček nejlepších hodnot dostupný na internetu ke každé herní mapě s možností zvěčnit se. Hra si pamatuje i nejlepší výsledek nahraný na počítači. Pokud zahrajete dostatečné skóre na získání některé z medailí, zpřístupní se možnost využívat při hře některý z bonusů. Ty jsou celkem tři, jde o stimulant vojáků, umístění ostnatého drátu do cesty a jako poslední možnost se tu nachází povolání náletu. Snaha vyšplhat se v žebříčku nejlepších o kousek výše je pro tento počin myslím typická a vyžaduje dokonalé plánování a využívání všem zdrojů, které jsou v nabídce.

Po grafické stránce by mohlo dojít k jistému zlepšení, zvuky jsou ale výtečné a plně dokreslují atmosféru. Absence hudby není díky tomu vůbec žádným problémem, neb by se tloukla ve vypjatějších chvílích s lomozem bitvy. Kvalitní hraní jistě též zpříjemní vhodně rozvržené uživatelské rozhraní a zkratkové klávesy. Pro manuálu lačnící zvědavce obsahuje titul i dvě obrazovky plné informací dostupné během hry, i když jsou některé zde uvedené informace již zastaralé.

Kvalitní tower defense hra vždy potěší každého stratéga a proto je velká šance, že si i zde recenzovaný počin najde cestu k srdcím a myším stratégů. Za mě osobně, ač se jedná jen o demoverzi, nemohu totiž jinak, než všem vřele doporučit.

• + Imunity nepřátel
  • + Plamenomet
  • - Demo