Wonderland - příběh trosečníka

5. 6. 2008 > FreeHry > Onlinové/MMO

Osud nám často přichystá nemilé překvapení, vždyť ztroskotat na pustém ostrově může kdokoliv z nás. Málokomu se však podaří uváznout na tak kouzelném místě, jako je svět Wonderlandu. Vydejte se s námi do pohádkové říše, kde platí zákony džungle a vyhrává ten silnější.

Co říci na začátek? Již na první pohled každý pozná, že se jedná o klasickou japonskou RPG hru, jakou známe z videoher (všichni jistě pamatujeme sérii Final Fantasy) s třešničkou na dortu a sice přívlastkem online. Fantasy prostředí reálného světa je u japonců naprosto běžné a tak není divu, že ani Wonderland není výjimkou. Herní svět je zasazen do ostrovů a pobřeží kolem indického a pacifického oceánu. Procestujete tak téměř půl světa v trochu zmenšené podobě.

Z pohádky do pohádky

Začínáte na lodi Oceanic star dosti podobné světově proslulému Titanicu (a to i včetně mileneckého páru na přídi lodě). Ostatně celá hra je propletena pohádkami a legendami našeho světa, které ožívají právě zde. Můžete tak například narazit na malou mořskou vílu nebo červenou karkulku s babičkou, které chtějí sežrat vlci. Přes to všechno ale svět obývají převážně neznámí lidé. Pohádkový je však nejen svět, ale i jeho zpracování. Celá hra je utvořena ve stylu japonského anime, což se může a nemusí líbit. Některé obrázky však vypadají naprosto skvěle.

Příběh se rozhýbe ve chvíli, kdy promluvíte s kapitánem lodi. Ta totiž během rozhovoru nečekaně narazí a vy se po chvíli probouzíte na opuštěném ostrově, když vás z vody zachrání Robinson. Z truhly mu seberete vor a můžete odplout na trochu rušnější místo. Zde už je na vás, kterou cestu zvolíte.

A za koho vlastně můžete hrát? Ačkoliv u většiny her bývá každé povolání ovlivňováno například ještě zvolenou rasou, zde nic takového nemáte. Autoři však tento fakt neopomenuli a rozmanitost hry obohatili pěkně velkým množstvím charakterů. Je jich celkem 12 a každý charakter je rozdílný nejen vzhledem, ale i schopnostmi a vlastnostmi.

Samouk nadevše

Zastavme se ještě na chvíli u schopností. Dělí se na čtyři školy magie, přičemž při vytváření postavy si vybíráte, kterou z nich budete ovládat. Každý charakter se tedy během získávání úrovní může ještě naučit čtyři různé typy schopností v závislosti na zvolené škole magie. Ty jsou rozděleny do klasických elementů voda, země, oheň vzduch a jejich vzájemné účinky jsou znatelné stejně jako v reálném životě (například na kameného golema jsou nejučenější vodní kouzla apod). Krom toho každou schopnost můžete trénovat jejím používáním a zlepšit tak její účinky.

Co se týká získávání úrovní, začátky jsou až překvapivě lehké. Úkoly nejsou složité a i laik angličtinář si s nimi hravě poradí. Zejména díky trasování úkolů pomocí otazníku na minimapě. Navíc jsou úkoly pestré a pokaždé zábavné. Nechybí ani barvité dialogy doprovázené herní animací. Občas se k vám navíc připojí do party další člen, který vás po splnění úkolu opět opustí a nebo s vámi zůstane napořád. Plní naprosto stejnou funkci jako pet (jízda na hlavě sličné krásky tak není nic neobvyklého), ovšem jejich využití je naprosto minimální. Budou vás stát spíše spoustu nervů a jídla, než aby vám pomohli. Ačkoliv také získávají zkušenosti, v celkovém výsledku to prakticky není skoro vůbec znát.

Co se ale týká zkušeností samotných, jsou dosti nevyvážené. Úkolů je drastický nedostatek a počet zkušeností, nutný k dosažení další úrovně, stoupá nečekaně rychle. Máte tak na výběr dvě věci. Buď úmorně dlouhé hodiny zabíjet jednou ranou slabé nestvůry tzv. za pár, nebo se vydat do nebezpečnějších krajin, kde sice expíte znatelně rychleji, ale téměř po každém souboji musíte obnovovat své životy, které jsou na hranici životního minima.

Soubojový systém je jednoduchý a myslím že i většině hráčů známý. Souboje jsou zprostředkovány ve stylu Heroes. Postavičky jsou rozestavěny v řadách a na začátku každého kola jim přidělíte akce. Ať už se jedná o útěk, obyčejný útok, nebo čarování. Poněkud pomalejší a méně akční souboje jsou tak nahrazeny značnou formou taktizování a napětí.

Když trosečník, tak trosečník

Velice zajímavým prvkem hry je craftění, které zde nabírá dalšího rozměru. Jako správný trosečník si musíte umět postavit svůj vlastní příbytek. Ten zde představuje malý stan, který vám poslouží jako přenosná továrna. Obdržíte jej od archeoložky v první vesnici a pak už je jen na vás, jak si jej vylepšíte. Veškerý nábytek a jiné doplňky si budete muset vyrobit samy a to včetně pracného sbírání potřebných surovin. Začínáte jen s malým stolkem a nářadím. Vrcholem žebříčku jsou pak unikátní samopaly, auta, nebo tolik potřebné lodě. Můžete si také vyrobit různý nábytek, jímž zkrášlíte váš dům. Systém manufakturní výroby naleznete podrobněji zde.

Krom toho si také můžete hrát na alchymistu. Každý hráč má u sebe malý kotlík, kterým může zkombinovat různé ingredience. Vlastnosti dané věci jsou pak určeny podle charakteru ingrediencí.

Autoři si pro nás také nachystali šest eventů, které se pravidelně odehrávají jednou týdně a ze kterých se dají vytěžit zajímavě předměty. Ať už se jedna o dobývání hradu, inteligentní kvíz, nebo arény. Ceny však získají jen ti nejlepší.

Co říci závěrem. Wonderland je skvělá hra, která zaujme poměrně slušnou hratelností a velkými možnostmi. Zážitek však kazí velká nevyváženost a než do hry plně proniknete, dá vám to poněkud zabrat. Celkově však Wonderland určitě stojí za to. Neváhejte tedy a užijte si s námi rozmanitý kouzelný svět.
  • + rozmanitost
  • + manufakturní systém
  • + grafika