Warped Times 2 - magický kámen podruhé

24. 7. 2010 > FreeHry > Arkády

Kouzelný kámen se vrací na scénu. V prvním pokračování titulu Warped Times zjistíte, co se stane, když mocný kus horniny naleznou dvě postavy, svět opět změní svou podobu a život vyhyne.

Milí čtenáři, usaďte se. Dnes budeme pokračovat v pohádce Warped Times, abychom se dozvěděli, jak to nakonec dopadne s magickým kamenem, vědátorem Statikem a záchranou světa. Bylo nebylo, za devatero horami a devatero řekami, tam kde nejhlubší je les, leží starý známý kus magického kamene v nenápadné jeskyni. Jednoho slunečného dne kolem prošla dvojice dobrodruhů, aby prozkoumala temné kouty oné skály. K překvapení obou zde nalezli magický kámen a u něj aktivátor bomby, který spustili. Proč? Snad ze zvědavosti.

Kámen života se roztříštil na malinké kousky, kvůli čemuž došlo k vymýcení veškerého života. Ba ne, veškerého ne. Od předešlé situace, s jedinou přeživší postavou, přežily hned dvě. Nad ničím nedumaly, vydaly se zachránit svět a jeho obyvatele. Opětovně se proto musí vydat do nehostinného světa, aby kámen zkompletovaly. Oba jedinci získali magické schopnosti, svět změnil svou strukturu na dvě podreality a získal další mutace.

Jak to všechno dopadne, vám řekne příběh provázející titul Warped Times 2. Uznávám, příběh není z nejoriginálnějších, ale s ohledem na návaznost k prvnímu dílu lze přivřít obě oči. Typologicky se jedná o arkádu s prvky plošinovky a logických hádanek. Ty mají obohatit hraní, což se projevuje v rozdělení lokací na dva světy, existenci manipulátorů s gravitací, teplotou a rozpoložení mapy (rozumějte otáčení mapy). Cesta bude ztížena různými překážkami jako plošinky, jež je nutné přeskákat, nepřátelé, smrtelné výpary a jiné.

Zpracování grafického kabátku má svůj, pro někoho možná extravagantní styl. Aspoň u mě mu to však neubírá na atraktivitě. Některé lokace jsou nápadem a detailem obohaceny více, jiné méně. Hudební stránka mě již tolik nezaujala. Na pozadí hrají spíše monotónní melodie, které jsou čas od času obohaceny o akord jakéhosi nástroje. Zvukové efekty jsou však trefné. A jak je na tom obtížnost? Její laťka je postavena na rozumnou úroveň, přičemž i tak dochází na "tužší" místa. Bohužel někdy tomu napomáhá ovládání se skákáním v čele.

Warped Times 2 je slušná arkáda, která se snaží oslovit svým českým původem, dějovým pokračováním i logickými prvky. Nesmíme však opomenout achivementy a povedený level editor, v němž si můžete zkusit vytvořit svou lokaci - včetně textů! Ve výsledku se po zhodnocení všech aspektů jedná o nadprůměrný titul, jehož stažení nebudete litovat.

• + Bonusy
  • + Level editor
  • - Občas nešikovné ovládání