Vessel Attack Online!: ZÁSAH, POTOPENÁ!

22. 8. 2006 > FreeHry > Strategie

Znáte takovou tu hru na čtverečkovaném papíru, kde si dva hráči vybudují flotilu a snaží se jeden druhému potopit všechny lodě? Kdo by neznal! Dnes se seznámíme s počítačovou obdobou téhle klasické zábavy „zadních lavic“. Ať zas jednou zazní ta slova plná citů: „Zásah, potopená!“.

Občas se člověku zasteskne po starých dobrých časech, kdy na prvním stupni mlátil spolužáky a oni mlátili jeho. A když velká, moudrá paní učitelka tyhle gladiátorské hry zakázala, tak se všechna agrese přesunula mezi modré čtverce na bílém papíru. Samo sebou vedly piškvorky, ale pokud vybyl čas na něco složitějšího, tak nikdo nepohrdl linkováním prostoru moře a umisťováním lodiček. Lodě jsme téměř vždy hráli na ploše 8x8 s dvěma kusy plavidel od velikosti 1 až do 4… časem se podmínky různě měnily, jedno však zůstalo… ten jedinečný pocit, kdy jedete sérii zásahů a zdá se vám, že vás každý další přibližuje k nebi.

Vessel Attack Online! vás tak trochu vrátí do nevinných dětských dob. Nejprve si musíte sehnat soupeře, neboť hra nenabízí žádný „single player“ mód. Dá se spojit pomocí modemu, TCP/IP, IPX a sériového kabelu, což by mělo vystačit každému. Tedy, máme soupeře, a teď už k samotné hře. Na ploše deset krát deset rozmístíte jednu hlídkovou loď o dvou polích, ponorku a torpédoborec (obě po třech polích), bitevní loď o čtyřech čtvercích a nakonec letadlovou loď rozléhající se na pěti. Po taktických úvahách, kam asi protivník vystřelí a kam tedy plavidla nedávat, se dostáváme k palbě. Salva jednoho hráče střídá salvu druhého a to (pozor!) bez ohledu na to, zda děla zasáhla či nikoliv. Přesto mě v některých momentech opět přepadla výše zmíněná radost z dobré série okořeněná o to, že jsem sledoval chybné pokusy soupeře. Mezi jednotlivými tahy máte možnost pochatovat si s oponentem v dialogovém okénku dole, což může posloužit k rozvedení záludných psychologických meziher.

Lodičky se po vzhledové stránce vcelku povedly, však také nikdo po podobné pařbičce nevyžaduje nějaké extrémy. Zvuky k atmosféře sedí, ovšem mohly být mnohem lepší. Hudba se vydařila, splňuje standard a není nijak nepříjemná. Technické provedení tedy stručně řečeno odpovídá požadavkům průměrného lodičkomaniaka.

Měli jste rádi střelbu do neznámých vod a potápění plavidel svých kamarádů? Pak neváhejte a vraťte se do dětských let s touto pěknou konverzí klasické pen&pencil hry na PC. „Zásah“ do mého gusta…

Autor: Martin Pírko

60%