Valael - další fantasy RPG

10. 5. 2009 > WebHry > RPG

Další z nekonečné plejády fantasy světů plného rozličných ras je tady. Tentokrát nese poetický název Valael, ovšem nenechte se zmást. Herní svět není nikterak přívětivý a namísto veršů zde budete skládat lebky zabitých nepřátel na svou výsostnou mohylu.

• Autor hry: Valael Team
  • Jazyk: Angličtina (US/UK), Němčina, Italština, Španělština
  • Kategorie: WebHry
  • Rubrika: RPG
  • Poslední aktualizace: 9. 5. 09
  • související informace

Valael nepřináší zhola nic nového, co se týká herních principů a možností, takže pakliže jste už RPG webovek přesyceni, není moc velká pravděpodobnost, že byste u hry vydrželi více než několik testovacích dní, případně hodin. Ale pokud jste browser tituly objevili poměrně nedávno, můžete se směle vrhnout do čtení recenze a kdo ví, možná se vám nakonec Valael natolik zalíbí, že se do něj osobně podíváte.

Po jednoduché registraci jste postaveni před výběr rasy vašeho avatara. K dispozici máte mrštného a magicky nejzdatnějšího elfa, psychicky a mentálně silného zástupce lidské rasy, neutrálního trpaslíka a konečně také oka, který sice nepobral příliš inteligence, ale za to se může pyšnit velkou odvahou a válečnickou silou, již oceníte při soubojích. Každý si tak může zvolit postavu, co by nejvíce vyhovovala jeho stylu hraní a jelikož má každá rasa své pro i proti, nemusíte se bát nevyváženosti a s tím spojené nevýhody, což je jednoznačné plus.

Posléze jste už vrženi do světa, kde si ze všeho nejvíce užijete bojování. Bojovat můžete buďto za zvýšení úrovně proti NPC zrůdám všeho druhu anebo v případě, že si věříte, se lze vydat do města na místo zvané Aréna. Po vzoru Gladiatusu zde bojujete s různými živými protihráči z celého světa a postupně se propracováváte nahoru žebříčkem respektu. Za výhru získáte nějakou tu finanční, popřípadě věcnou odměnu, za prohru naopak budete o nějaký ten kousek ze svého inventáře/kapsy chudší.

Největším neduhem Valaelu je fakt, že veškeré souboje jsou založeny na náhodě. Samozřejmě si štěstěnu můžete naklonit nákupem kvalitní zbroje, avšak ne pokud se proti vám – zrovna když jste třeba například oslabení po bitvě – postaví přibližně stejně, ne-li méně zkušený protivník. Z bitev se tak stane nudné sledování popisků děje a následné nervování, komu se podaří vyhrát. Zábavné to příliš není a na hratelnosti titulu to rozhodně nepřidá.

Jak bylo nastíněno již v předchozím odstavci, v dnes recenzované webovce je neopomenutelná část také nakupování. To probíhá buďto v klasickém obchodě, kde si jednoduše vyberete, co zrovna chcete a jednoduše to koupíte, nebo také na tržišti – stačí zvolit nějaký předmět, určit jak dlouho má být ostatním hráčům na prodej a potom už jen čekat kdo za tu dobu nabídne více peněž. Každopádně se však dočkáte solidního množství všemožného vybavení, od brněním přes zbraně až po speciální předměty.

Stejně jako v dalších podobných typech her, i tady si lze založit vlastní společenství, tedy guildu, v níž si její členové navzájem pomáhají, ať už finančně nebo vojensky. Celkově vzato je ale Valael nepříliš výrazným dílkem, které zaujme snad jen příležitostné hráče webovek. Zoufale malé množství herních možností a otravné souboje založené na náhodě hratelnost degradují někam do vod průměru.

• + Vyváženost povolání
  • + Spousta předmětů
  • - Málo možností