UFO: Alien Invasion: LIDÉ VERSUS MIMOZEMŠŤANÉ

13. 3. 2008 > FreeHry > Strategie

Na Zemi zaútočili mimozemšťané! Vybombardovali několik velkých měst, což si vyžádalo oběti v řádu několika tisíc nebožáků. S lidskou rasou to vypadá velmi, velmi špatně - někdo by je měl zastavit. A tím někým jste vy! Nebo se raději postavíte do role mimozemšťanů a zotročíte si Zemi?

Když v roce 2006 vyšel open source titul UFO: Alien Invasion, zaznamenal nemalý úspěch v řadách herních recenzentů, avšak oblíbili si jej i samotní hráči. Nicméně, nutno podotknout, že hra měla několik chyb v čele s podivnou AI nepřátel. Proto se tvůrci rozhodli vytvořit verzi, která bude lepší, komplexnější, s minimem chyb, zkrátka dosti vylepšená. Světě div se, podařilo se jim to.

V roce 2084 se stalo takřka nevyhnutelné – lidstvo proti sobě navzájem začalo bojovat. Samozřejmě si tenhle konflikt vyžádal mnoho obětí, ať už na životech či na planetě. Nakonec však přesto došlo k uzavření míru a obyvatelé modré planety opět táhli za jeden provaz. Všechno bylo v pořádku, jenže z ničeho nic se objevili cizáci z vesmíru, jenž začali terorizovat lidi. Ti se proto rozhodli oprášit staré zbraně a vyrukovali s elitními vojsky co mají emzáky odstranit.

Hra se dělí na dvě částí – strategickou a bojovou. V prvně jmenované se staráte o chod „toho všeho“. Nejprve postavíte základnu, kde se odehrávají všechna důležitá rozhodnutí. Stavíte lodě, zkoumáte všechno možní od původu mimozemšťanů až po nové zbraně, nakupujete jednotky, vylepšujete je, studujete, bádáte... Prvně je to malinko nepřehledné a chce to zorientovat se, avšak díky takřka úplné lokalizaci vše brzy pochopíte, abyste se mohli směle vrhnout na bitevní pole.

Boj probíhá například jako ve veleúspěšné sérii HoMaM na tahy. Takže musíte velmi pečlivě zvážit všechny své kroky. Stačí špatné spočítání kroků a váš svěřenec může být mrtvý. Ovšem nejen energie se vybíjí nejen chozením ale i střílením a všemi ostatními činnostmi, což dělá z UFO: Alien Invasion zase o kousek složitější záležitost. Někomu tenhle styl sedne, avšak jinému nikoli.

Graficky nelze hře nic moc vytknout, detailní trojrozměrný kabátek je ušit na míru. Snad jen občasné menší bugy a také to, že strategická část by mohla být poněkud lépe zpracována. Hudební doprovod se povedl taktéž, čili s audiovizuálním zpracováním jsme vskutku spokojeni.

Buď se vám hra bude výsostně líbit, nebo vás bude výsostně nudit. Víme, že tohle zní až příliš ohraně, jenže v tomto případě tomu tak opravdu je. Ačkoli titul disponuje skvělou hratelností, zpracováním a porcí hutné zábavy, někomu kdo nemá rád X-COM či tahové strategie se prostě líbit nebude. Jinak je to ale vskutku výtečný počin, jež si zaslouží uložení ve freeware síni slávy.

Poznámka: U nás naleznete ke stažení verzi pro MS Windows, na oficiální stránce si však můžete stáhnout i verze pro Mac OS a Linux.

• + grafika
  • + zvuky