Tip Ťap - desková hra na PC

11. 2. 2009 > FreeHry > Strategie

Deskové hry už dávnou nejsou společenskou záležitostí přátel/rodiny u jednoho stolu. Například takové dostihy si dnes už můžete zahrát i na svém počítači. Stejně tak Monopoly. A pokud chcete něco nového, neotřelého a hlavně českého, Tip Ťap rozhodně nic nezkazíte.

Titul pochází od tvůrců Josefa Bělehrádka (PepiCzech) a Petra Vojtěcha (Bedikk). Prvně jmenovaný je z nově vzniklého týmu Proces Winfortainment Software, zatímco druhý statečně drží erb zavedeného Darkmoon Softu. Přijde vám to divné? Ale kdeže, spolupráce těchto dvou vývojařských uskupení je všeobecně známá na konci minulého roku z ní dokonce vzešla povedená arkáda Kinghdon Defender.

Tip Ťap se řadí do poměrně neobvyklého žánru deskových her. Vaším cílem je zde dojít do cíle jako první z několika hráčů. Po cestě nicméně narazíte na mnohá úskalí a dobrodružství, které vám pomohou či naopak úplně zkazí váš postup hrou. K pohybu po hracím poli využíváte známou kostku s čísly, přičemž na nějaké kalkulování hodů můžete rovnou zapomenout, hodně bude záležet na vašem štěstí, což platí i u ostatních hráčů. Abyste však nebyli odkázáni jen a jen na náhodu, sem tam se vám za větší či menší finanční obnos podaří koupit nějakou věcičku, jež vám v určitých situacích pomůže.

Vizuální zpracování hry nelze hodnotit jinak než kladně – povedená vektorová grafika si získá opravdu každého. Hudební a zvukový doprovod už je značně rozporuplnější. Zatímco hudební skladby hodnotím vcelku kladně u dabingu si tím už tak jistá nejsem. Většina hlášek sice dokáže vykouzlit úsměv netváří, ale na druhou stranu e do dané situace často vůbec nehodí a při častém opakování začne lézt na nervy.

Tip Ťap je zajímavým počinem, jehož kvality jsou více než zřejmé. Na druhou stranu se zde ale objevují i zápory, které celkové hodnocení sráží. Pokud byste si však rádi zahráli nějakou deskovou hru na stolním počítači, s čistým svědomím vám dnes recenzovaný počin můžeme doporučit. Jen pozor na pozdější stereotyp a nudnost, jež se vám vmísí do hraní.

• + Hezká grafika
  • + Desková hra
  • + Něco pro občasné hráče