The Legend of Princess - princezničkou zabijákem

14. 4. 2009 > FreeHry > Akční

Každý jistě rád zavzpomíná na staré dobré časy pixelové grafiky. Tyto časy nejsou pryč! S hrou Legend of Princess můžete zavzpomínat na doby, kdy 3D grafika byla nejasnou budoucností. K tomu přičtěme ďábelsky rychlou hratelnost a není nad čím přemýšlet.

The Legend of Princess, hra na kterou se nyní podíváme, se řadí mezi nespočet následovníků původní The Legend of Zelda. Co na tom, občas si vývojář něco vypůjčí, aby mohl vzniknout zajímavý titul. Zde nejsme v komerční sféře, aby to někomu výrazně vadilo, navíc u této hry se jedná více méně o inspiraci, takže nás to vlastně už více nemusí zajímat.

Princeznička je to opravdu podařená, se zelenou kápí, štítem, mečem a hrozivým výrazem. Přes to, ba možná díky tomu, si zamilujete, jak se ohání  ostrou čepelí a krájí všechny potvory okolo. My moc dobře víme, že přesně tohle by každá princezna měla umět, takže její umění značně oceňujeme. Vždyť po její strastiplné cestě jí potká mnoho slabších, nebo silnějších nepřátel, s nimiž se musí vypořádat. Například modrá potvora připomínající mozek v sáčku, která plive nebezpečné kyselinové sliny. Co takový rudý netopýr číhající v temném koutu? A je jich to mnohem více.

Na začátku vás čeká malé menu, kde si vyberete druhou zbraň a něco, co vám pomůže při překonávání překážek. Pak si třeba můžete prohlédnout ovládání, nebo jít rovnou do akce. Legend of Princess je klasickou plošinovou, kdy poskakujete po podlažích z podlaží na podlaží. Hra se zprvu bude jevit dost chaoticky a složitě na ovládání, ale až se vám ta rychlost dostane do krve, tak věřte, že nepřátelé budou opravdu padat jeden za druhým. Druhou zbraní může být třeba bumerang a ke skákání si může dopomáhat pírky nebo rovnou lanem, na výběr máte vždy ze tří možností.

Grafika je vskutku propracovaná a připomíná staré dobré časy. Rádi si zavzpomínáme, kdy jsme se u takovéto pixelové grafiky rozplývali blahem a z efektů, jaké jsou zde, jsme měli jazyk na vestě. Animací najdeme spoustu a líbí se nám, prostředí je krásně detailní, plošinek najdeme opravdu hodně druhů, takže žádný stereotyp. Hudba a zvuky výborně dobarvují old-school atmosféru.

• + Old-school zpracování
  • - Občasná nepřehlednost
  • - Záseky