The Hunter - do lesa na lov

16. 1. 2010 > FreeHry > Onlinové/MMO

Klobouk s mývalím ohonem, kanady, opráskaná vzduchovka a věčně kňučící jezevčík. Podívejme se do života myslivce, jež si všechny své trofeje vesele vystavuje v pokojíku a pravidelně leští parohy jelena dvanácteráka. Online hra The Hunter vám podobný zážitek nabízí, a to zcela zdarma.

Myslivost je v naší zemičce poměrně oblíbená záležitost. V každém lese naleznete plno dřevěných posedů a krmítek pro zvířata a procházejících se pánů v zelené kamizole. Vlastně byla jen otázka času, kdy někoho napadne udělat na toto téma hru. V tomto případě rovnou onlinovku. Švédské Avalanche Studios se tohoto nápadu chopilo, a díky tomu, že se nejedná o partičku amatérů, nýbrž zkušené vývojáře (především stojí za komerčním titulem Just Cause a pracují na jeho pokračování), vypadá podle toho i výsledek. Jakmile The Hunter zříte, hned vycítíte, že se jedná o profesionálně vyvedenou hru se vším všudy.

Hned jak jsem se v herním světě rozkoukal, začal jsem se toulat krajinou. Do začátků dostanete jednoduchou kulovnici s optikou, pár nábojů, dalekohled, GPS navigaci a vábničku. To do začátků bohatě postačí a s ulovenou kořistí a následného přísunu peněz, si budete moci v herním obchodě kupovat lepší a lepší vybavení. Výsledky, jako počet úlovků, se vám zobrazují  v herních statistikách a vy máte možnost je porovnávat s ostatními hráči.

Přesto, že se jedná o loveckou hru, na zvěř jsem narážel velmi ojediněle. Nevím, jak je to s jejím výskytem ve virtuálním lese, ale zpravidla jsem musel přejít  půl ostrova, abych na nějakého srnce vůbec narazil. Hra nabízí i možnost zvíře stopovat, například podle stop, nebo skvrn krve, když se vám povede zvíře postřelit, ale způsob stopování není dokonalý. Ačkoliv se The Hunter pyšní přívlastkem „nejrealističtější lovecká hra“, narazíte na několik celkem nereálných věcí, třeba to, že váš herní hrdina je schopen zdolat jakýkoliv sráz, či skaliska pod jakýmkoliv úhlem. V realitě věc zcela nesmyslná.

Když poprvé vstoupíte do rezervace, která se rozkládá na obrovském ostrově plného kopců a pahorků, na chvíli se zastavíte a budete se kochat precizně vymodelovanou krajinou. V uších se vám rozezní zpěv ptactva a uslyšíte i ten důvěrně známý šum lesa. Grafická stránka je vůbec to nejlepší, co můžete v dnešní době vidět, a troufám si tvrdit, že ztvárnění lesa se řadí k absolutním špičkám. Za grafickou stránku mají Avalanche Studios deset bodů z deseti, ale každému musí být jasné, že vizuální krása je vykoupena tvrdšími hardwarovými nároky, což zamrzí především majitele slabších sestav.
Jelikož vývojář musí být z něčeho živ, do hry jsou zakomponované mikroplatby. Chcete lepší vybavení? Zaplaťte! Naštěstí pro kvalitní herní zážitek nemusíte nic kupovat. Možnost mikroplateb je tu především pro hráče, kteří si chtějí užít se vším, co k tomu patří.

The Hunter má jednu velkou výhodu – je to jediná hra, která se snaží lov zvířat simulovat. Bez konkurence se bojuje hned lépe. V jádru se jedná o řemeslně dobře vyvedený titul a sic není dokonalá, své fanoušky si najde. Chyběla mi především ryze česká příroda, jelikož přímořská krajina mi toho moc neříkala, také výskyt zvířat mohl být častější. Pokud však hledáte něco, při čem se skvěle relaxuje a do lesa se vám nechce, The Hunter vaší touhu ukojí přímo vrchovatě.

• + Perfektně vypadající les
  • + Mnoho zbraní a vybavení
  • + Obrovský herní ostrov