Tetris - s multiplayerem

30. 4. 2009 > FreeHry > Logické

Jedna z mála her, kterou znají i lidé nehrající počítačové hry je tetris. Jeho variant je víc, než by jeden dokázal spočítat. Občas se ale najdou zpracování, která vybočují z řady. Dnes recenzovaná verze z řady rozhodně vybočuje a navíc správným směrem.

Po spuštění hráče uvítá okno s předvolbami, kdy si můžete nakonfigurovat parametry své hry. Největším lákadlem je bezesporu hra dvou hráčů souběžně na jedné klávesnici, což otvírá nový rozměr zdravého soupeření, v tetrisu naprosto nezvyklého. Samosebou je k dispozici i klasická varianta pro jednoho hráče. A aby nebylo vše tak jednotvárné, v nabídce je možnost s názvem náhodný posun, podporovaná v obou variantách hry. Její aktivace zapříčiní nepředvídatelný pohyb masy již spadlých kostek vlevo a vpravo, takže je mnohem těžší sestavit řádek k odmazání. Kdo není doposud spokojen s nabídkou, může si spustit kampaň, kdy se posunete do další úrovně až po zničení všech zděných kostek a vybrat si jednu ze tří úrovní obtížnosti, které se liší použitými padajícími tvary.

Grafickému provedení by snad prospěly větší kostky, jinak zde není co vytknout. Ozvučení hry je průměrné, a protože je možné nastavit hlasitost či zvuky úplně vypnout, každý má možnost si zvukovou stránku vyladit po svém. Padající kostky se ovládají přes klávesnici a v rozhraní je nutné využít myš. A jako třešničku na dortu tu najdete pro soutěživé žebříček nejlepších dosažených hodnocení. Máme před sebou široce nastavitelný tetris schopný vyhovět i těm nejnáročnějším hráčům. Petr Sýkora ze S.A.Y (tvůrci výtečného RPG dungeonu Cardhalia) nechal rozehrát svůj um a vytvořil klasiku v novém, kterou by bylo škoda minout bez povšimnutí.
  • + Nastavitelnost
  • + Nápad
  • - ?