Swiv Decimation

6. 4. 2005 > FreeHry > Akční

Jste-li příznivci svižných akčních her, ve kterých musíte ovládat nějaké to vznášedlo, mám pro vás opravdu dobrou zprávu! Jedna, ne zrovna obyčejná, by se tu totiž našla. A že mě chytla už od prvního okamžiku, o tom se nemá cenu snad ani bavit. Chytne i vás?

Tahle vyvedená hříčka mě chytla od prvního okamžiku, kdy jsem ji spatřil. Zdobí ji kvalitní 3D grafické zpracování, které je však v duchu pořád 2D. A to hře přidává ten správný a efektivní šmrnc, který u většiny her tohoto typu chybí. Hratelnost je na ovládání jednoduchá, ale přitom je sama o sobě zákeřně těžká. Na obrazovce se v jednu chvíli leckdy nachází tolik nepřátelských jednotek všeho druhu, že se v ní pomalu ani nevyznám. Tady bych viděl jednu výtku. Letoun, resp. helikoptéru, kterou ovládáte, je oproti těm ostatním dosti nevýrazná a tím se snadno stane, že se kolikrát „ztratí“ z dohledu. Obzvlášť, když obrazovka hýří výbušnými efekty, které se v celku povedly.

Princip Swivu je prakticky stejný, jako u všech ostatních her tohoto typu. Musíte se probojovat co nejdále to půjde. Za některé zničené nepřátele, kteří nejsou jen tak halabala, můžete dostat nějaké to vylepšeníčko pro svůj stroj. Rakety s větším rozptylem nebo kadencí nebudou zrovna na škodu. Ti zloduši vám dokáží zatopit a proč jim to neoplatit? Jen do nich!

Již zmíněná zákeřnost této hry tkví hlavně v oněch nepřátelích, kteří na vás často vyjíždějí a vylítávají z boku nebo dokonce ze zadu obrazovky. To se jim to pak panečku střílí. Nepotěší to z toho důvodu, že vámi ovládaná helikoptéra může střílet jen v jednom směru, ve kterém letí. Vyjímky však mohou nastat, když se dostanete opravdu k nějaké té lepší věcičce na darování olova či horkého plazmatu J. V dnešních dobách hold moc věcí zadarmo nedostanete. Jak se říká, co nedostaneš zdarma nebo neukradneš, to není tvoje ( to berte s nadhledem, chtěl jsem původně říci, co neukradneš…).

Není to nijak výrazně originální hra, v dnešních dobách se toho snad už moc ani nevymyslí. Zato je však zábavná a dobrá na odreagování. Je v celku pravděpodobné, že se u tohoto dílka budete skvěle bavit, a to obzvlášť příznivci tohoto žánru. Vaši pozornost si tato hra, přinejmenším, zaslouží. Jen teď nevím, kde jsem nechal svůj plasma-gunner…?

89%
0%