Swarm - smrtící roje

20. 12. 2008 > FreeHry > Strategie

Originální minihry si vždycky najdou své spektrum hráčů. Na tuto strategii nejspíš vsází i Swarm. A o co se přesně jedná? O jednoduše vypadající, avšak nápaditě provedené dílo, kdy mezi sebou válčí dva roje malinkatých potvůrek!

Těžko se budeme dohadovat, o jaké zvířátka se tentokrát jedná. Jedno je však jasné - tvoří úly, které se navzájem snaží zničit. Navíc se jedinci rozmnožují velice rychle, takže případné boje bývají poměrně veliká krveprolití. Brouci, nebo co že to je, se pohybují zcela sami, takže vaším úkolem je pouze postarat se o jejich strategii!

Jediné co můžete dělat, je pokládání na herní pole takzvané waypointy, a tedy určovat hejnu, kudy má jejich válečná stezka procházet. Ovládání a prakticky celý koncept je tedy velice jednoduchý, ale mějte na paměti, že naproti vám stojí docela šikovný soupeř. Než se do titulu pořádně zakousnete, je možné, že již budete mít na kontě nejednu porážku.

Cílem hry je dovést třicet jedinců do protějšího úlu, a tím ho zničit, přičemž na pomoc budete moci využít tří různých bonusů (síly do útoku, zvýšení obranného čísla či navýšení rodících se brouků). Právě bonusy jsou totiž velice důležitou součástí, právě proto se o ně schyluje ke klíčovým bitvám. Jsou na mapce vyobrazeny v jakémsi kulatém objektu, jenž se začne pohybovat směrem k úlu výherce, nezíská-li ho samozřejmě před tím opět soupeř, a jakmile se ho dotkne, bonus začne platit.

Hra je na tom technicky, no, jak to jenom říct, zkrátka jakžtakž. Ani grafika, ani zvuk ničím mimořádným neoplývá. Není tedy snad důvod dále vše rozvádět. Máte-li tedy chuť projet si něco nového, docela originálního, a přitom něčeho, u čeho můžete mít jistotu, že si na tom vybudujete závislost, pak si Swarm stáhněte. Jiným však doporučuji podívat se po něčem jiném.

• + Jednoduchý koncept
  • + Poměrně originální
  • + Obtížnost