Superb Ship Wreckers

23. 12. 2003 > FreeHry > Arkády

V magazínu jsme vás v neděli informovali o průběhu Minisoutěže: Lodě pořádané serverem GameCode. Pokud jste pravidelnými čtenáři našeho žurnálu, jistě vám neuniklo pozornosti ani vyhodnocení. Na prvním místě se umístil Superb Ship Wreckers, s nímž máte právě teď tu čest. Chcete poznat, čím očaroval odbornou porotu? Očaruje i vás? Odpovědi naleznete v této recenzi.

Kdo by neznal hry školních lavic, které nám mnohdy zkracují dlouhé hodiny učitelčina vyprávění o spinovém čísle či pudingovém modelu, což jsou mimochodem věci, jež zapomenete ještě dříve než se je stačíte vůbec naučit. Ano, mluvím zde o klasickém duu lodě a piškvorky (odvážnější z nás možná znají: zapal sedícímu před sebou vlasy ;) Dnes si na mušku vezmeme prvního jmenovaného, a to z důvodu uvedeného již v perexu.

Po spuštění hry, která mimochodem nevyžaduje žádnou instalaci, se dostanete do prostého, leč výstižného menu, na jehož pozadí je zachycena námořní bitva. Na výběr toho máte požehnaně. Půjdeme hezky od shora: vy proti počítači, vy proti hráči na serveru a nakonec vy proti kamarádovi přes IP. Nastavení v menu nenajdete, neboť se nachází v adresáři jako externí program, v němž si nastavujete takové vylomeniny, jako je například obtížnost nebo mód. Ten může být buďto klasický, kdy se jede na jednotlivé tahy, nebo arkádový. Zde nastává ta pravá akční řežba, ve které zběsile klikáte na soupeřovo pole. To samé ovšem dělá i on. Vyhrává samozřejmě ten, kdo jako první zničí celou nepřátelskou flotilu skládající, stejně jako ta vaše, z pěti lodí (od člunu, přes křižníka až po letadlovou loď). Do hry byl zakomponován i nevídaný easter egg. Někde na soupeřově poli se nachází vír, který když trefíte, potopí se vám jeden z vašich plechových miláčků.

Po vizuální stránce na tom Superb Ship Wreckers není špatně, ovšem k titulu miss grafika (jestli takový existuje) má ještě daleko. I toto nám ale stačí pro maximální pocit ze hry. Co je důležité, máme k dispozici pevné jádro v podobě stabilního systému, jenž mě snad ani jednou nezklamal. Připočteme-li k tomu nejrůznější neotřelé nápady, musíme dát porotě z osazenstva GameCode za pravdu ve svém rozhodnutí.

Autor: Tomáš Vrána

72%
0%