Stromoví lidé - život v korunách stromů

29. 1. 2010 > FreeHry > Arkády

Český tým Perdol Games přichází se svou několik let připravovanou novinkou jménem Stromoví lidé a vy můžete být u toho! A už předem vám můžeme prozradit, že je pro nás tento titul největším překvapením posledních měsíců.

Název Stromoví lidé je poněkud zavádějící, protože přesně toto označení je překlad názvu jednoho domorodého kmenu z ostrova Papua. Hrdinové dnes recenzované hry však s tímto takřka necivilizovaným kmenem – mimochodem v originále Korowai Batu – mají pramálo společného. Herní Stromoví lidé si svá obydlí staví v korunách stromů, kde mají rovnou celé vesnice. V nich si pak poklidně žijí jako kdekoli jinde na zemi. Zkrátka idylka.

Hlavním hrdinou hry a tedy i vaším alter egem je mladík Tristran, který, zrovna ve chvíli, kdy vstupujete do hry, musí projít důležitou zkouškou dospělosti. Naštěstí se nejedná o moc těžký úkol typu vymlátit zlé gobliny z vykotlaného kmene anebo najít modrou kytku s červenými trny. Jednoduše musíte ulovit nějaké větší zvíře, z něhož by se dala připravit chutná večeře pro celou vesnici. Jakmile se vám to povede, vesnický šaman vás pasuje na muže a pošle do světa. Ovšem nebude to jen nějaká procházka po cizích krajích.

Vašemu kmenu došly vzácné rostliny potřebné na výrobu léčivého nápoje, jenž si poradí i s těmi nejhoršími zraněními a nemocemi. Rostliny jsou celkem tři a každá se nachází na jiném místě, přičemž vy je budete muset všechny najít a donést do vesnice. Během svého putování zjistíte, že okolní svět není vůbec tak pustý a nudný, jak by se mohlo zdát. Právě naopak se setkáte s mnoha hodnými i zlými NPC postavami , s nimiž si můžete a někdy i rovnou musíte popovídat.

Stromoví lidé v sobě kombinují prvky adventury, arkády a RPG, takže problémy budete řešit jak zapojením vlastního mozku, tak i se zbraní v ruce. První jmenovaná možnost převládá a nutno dodat, že se někdy dostanete i do velmi prekérní situace, kdy budete chodit z jedné obrazovky na druhou se snahou dovtípit se, co dělat dál, případně kde sehnat věc potřebnou k dalšímu postupu. Jestli ale máte dostatek trpělivosti, po několika minutách na řešení svého problému přijdete a můžete pokračovat dál.

Největší slabinou hry je její grafické zpracování. Už na první pohled vypadá místy až amatérsky a snad i trochu nedodělaně. Škoda, protože jinak by se výsledné hodnocení posunulo nějaké to procento nahoru. Situaci tak alespoň zachraňuje ucházející hudební doprovod s podmanivými melodiemi.

Zmíněné zápory však nejsou žádnou větší překážkou v hraní. Zároveň je nutno dodat, že Stromoví lidé jsou alespoň pro mě osobně velkým překvapením. Skvělá atmosféra a hratelnost budiž důkazem, že i na první pohled nepříliš podmanivý titul dokáže dosahovat vysokých kvalit osmdesátkových her. Třešničkou na dortu je pak několik alternativních zakončení. Jednoznačně palec nahoru!

• + Atmosféra
  • + Chytlavá hratelnost
  • - Ošklivá grafika