StepMania - tancujte do úmoru

20. 8. 2008 > FreeHry > Sport/Sim

Všichni nechť zbystřete zrak! Chcete si zahrát kvalitní počin, a přitom si ještě vyslechnout svoji oblíbenou hudbu? Nyní máte možnost „zatancovat“ si na svoje oblíbené songy a pořádně se přitom vyblbnout!

Step mania je freewarovou alternativou na taneční simulátory, kde šlapete na jednotlivé plochy, jak vám počítač nabízí, přičemž zde po ničem nehopsáte, ale pouze mačkáte klávesy ve správném pořadí, po určitou dobu. Jedná se však o zběsilé hmitání prsty, nikoliv o odpočinkovou záležitost, protože to chce opravdu tvrdý trénink, než se z vás stanou mistři v oboru. Stejně jako tomu je u skutečných tanečníků.

Tato záležitost mě zaujala především možností zahrnutí vlastních skladeb, respektive lze do nabídky songů, na něž budete „tančit“, zařadit i vaše oblíbené písně, a tak si je prožít jak poslechem, tak i fyzicky, což se mi jeví jako atraktivní. Tvůrce také myslí na široké spektrum posluchačů, kde na své domovské stránce nabízí několik balíčků hudby, které je možno stáhnout a připojit. Bohužel jest toto nutností, neboť samotná hříčka neobsahuje ani jedinou notu, tudíž je třeba si stáhnout alespoň jeden z autorských „paklíků“. Tímto mírným nedostatkem se však otevírá brána s dalšími problémy. Jako hlavní se mi jeví poměrně vysoká obtížnost již od počátku, protože okamžitě po spuštění i na tu nejsnazší úroveň dostane hráč takovou nálož pohybů, že je prostě není možné zvládnout. Další negativa netřeba jmenovat, abych zbytečně nehanil jinak poutavý kus.

Závěrem bych snad jen doplnil, že Step Mania je zajímavý pro opravdové nadšence takovýchto simulátorů, jelikož je natolik obtížný, že i nejotrlejšího snaživce po čase odradí. Tudíž doporučuji vyzkoušet, ale neztrácet příliš mnoho času.
  • + Vlastní hudba
  • + Zábavné
  • - Obtížné