Starscape - zákeřný vesmír

19. 5. 2010 > Indie Hry > Strategie

Stephen Hawking lidstvo před mimozemšťany varoval, ale ono ne, prostě do toho vesmíru muselo šťourat.

Nekonečný vesmír lákal a přitahoval lidstvo už od pradávna. A kdo ví, třeba se už naše generace dočká toho, že bude osidlování okolních planet běžné. Jenže co když doopravdy nejsme sami? A co potom, když se něco pokazí a člověk bude uvězněn v té nekonečné prázdnotě? Tak přesně o tom pojednává dnešní indie hra Starscape, k níž vám zdarma přinášíme i demoverzi obsahující téměř jednu pětinu obsahu plné hry!

A že se toho může pokazit hodně. Třeba nešťastně zvolené cestování skrze červí díru, při němž dojde k masivnímu poškození vesmírné lodi a rozptýlení členů posádky po všech koutech vesmíru. Když už to vypadá, že nemůže být hůř, zjistí lidé, že ve vesmíru nejsou sami. Třikrát hurá! Jak tomu tak už bývá, najde se vždy jedinec schopný dát vše do pořádku. Ano, hádáte správně, budete to právě vy! Jako pilot Jameson jste jedinou nadějí na záchranu.

K tomu však povede dlouhá cesta, během níž bude nutné opravit a vyzbrojit svoji mateřskou loď natolik, aby byla schopna se bránit útokům vesmírných nepřátel. Jenže začíná se opět od píky, takže počáteční technologie stojí, slušně řečeno, za starou belu. A tak by bylo určitě chytré věnovat se vývoji, kdy za symbolické množství surovin vybádají vaši inženýři pokročilejší motory, generátory a samozřejmě také zbraně a jiné vymoženosti. To však nějakou dobu trvá a stejně tak samotná výroba.

Kromě těchto taktických záležitostí bude tvořit valnou část hry samotné získávání surovin okořeněné o méně či více časté střety s nepřátelskou inteligencí. Zdejší podoba vesmíru se totiž skládá z pěti zón, jež dále obsahují velké množství uzlů, mezi nimiž je možné cestovat. A každý z těchto uzlů lze prozkoumat.

Ptáte se, co v něm najdete? Tak především to je velké množství asteroidů, které slouží jako možné zdroje surovin, což snadno zjistíte jejich rozstřelením. Ve většině případů se z nich totiž uvolní barevné kuličky - ona vzácná surovina. Pak již není nic lehčího než si ji přitáhnout gravitačním paprskem a po natěžení plného zásobníku se vrátit zpět na mateřskou loď. Dále se tam svévolně objevují také nepřátelé, kteří občas těží suroviny, ale spíše se vám pokusí znepříjemnit život nějakým útokem. Tento koncept - těžení a bojování + taktické plánování a výroba - je velmi zábavný a co víc, také návykový. Poměr obou dvou složek je téměř vyvážený, přesto je sbírání surovin nepatrně více.

Na mapě zón snadno poznáte polohu nepřátel, jelikož jsou označení červenými puntíky. Stejně tak i úkoly, které vás posunou dál - ty mají oranžovou barvu. Než jsem však toto zjistil, stále jsem jen těžil a těžil suroviny a říkal si, kdy se už konečně posunu v příběhu dál.

Pomalu se dostáváme k poněkud rozporuplnému technickému zpracování. Na jednu stranu je tu vynikající zvukový soundtrack, který správně podkresluje atmosféru. Jenže pak tu máme také grafiku, kdy například postavy při rozhovorech jsou pěkně vytvořené, ale zbytek je spíše průměrný. Nicméně nedá se říct, že by byla hra ošklivá, to určitě ne. A ani hraní samotnému to není na obtíž.

Starscape je velmi zdařilým hybridem vesmírné arkády a strategie, u které strávíte dlouhé hodiny plné zábavy a chuti poodkrýt další kousek z příběhu. Autoři se vyvarovali větších chyb a stvořili hru, jež spíš než na třpytivé pozlátko sází na bohaté strategické možnosti, mnoho stupňů vývoje a také kvalitní hratelnost. Jen škoda vyšší ceny - 9,99 eur není zrovna lidová.

• + dlouhá herní doba
  • + příběh
  • + kombinace vývoje + budování
  • + návykovost
  • + zábava
  • - průměrná grafika
  • - nadprůměrná cena

Autor: Jan Pillár

80%
70%
(12.8 MB)
420×

• Hardware: Procesor: 300 MHz
    Operační paměť: 128 MB RAM
    Grafická paměť: 8 MB

Vesmírnou loď ovládáte pomocí kurzorových šipek. Klávesa Q slouží jako primární zbraň, W jako sekundární zbraň, E spouští gravitační paprsek a R přivolá zpět mateřskou loď nebo otevře přistávací plochu pro vstup na mateřskou loď.