Stargate game – Hvězdná Brána trochu jinak

28. 9. 2008 > WebHry > Strategie

Pakliže patříte mezi fanoušky seriálu Hvězdná Brána, tato hra vás jistě potěší. Stargate Game nabízí hráčům vlastní svět. Svět, v němž jsou všechna stará spojenectví zapomenuta. V němž má každý z mnoha národů stejné šance na úspěch. Ke komu se přidáte vy?

Jak bylo již řečeno, Stargate Game je hra na motivy televizního seriálu Hvězdná Brána a svou historii zakořenila již na jaře v roce 2003. Za tu dobu se několikrát vyvíjela, měnila a rozšiřovala až do dnešní podoby. Bohužel se však musíte smířit s tím, že jestli si chcete hry užít naplno, budete do ní muset i něco málo investovat ( a to jak čas tak i peníze).

Hlavním tahákem hry je koordinovanost všech hráčů jednotlivých ras. Je zde propracovaný systém politiky a vůdců a ti vám v případě nouze poskytnou vše potřebné. Od rad až po naquadah. Pakliže nespolupracujete, umístí vás do exilu a o všechny výhody přijdete. Jak se říká „žij s námi nebo zemři sám“.

Základní surovinou hry je zde naquadah. Za ten kupujete téměř vše. Od budov, přes flotily až po osidlování planet. Infrastruktura planet je zde stavěna na jednoduchém principu. Počet měst vám určuje počet obyvatel a tedy i počet potencionálních zaměstnanců do továren, které produkují naquadah. Ostatní budovy vám pak umožňují vylepšovat obranu, cvičit více jednotek, či zlepšovat výzkum.

Cílem hry je získávat co nejvíce planet, v rámci své rasy obsadit co nejvíce sektorů a stejně jako u všech jiných her být ten nejlepší. Rasy mezi sebou mohou válčit, uzavírat spojenectví, mírové smlouvy a jiné. Zkrátka spolupráce mezi lidmi je zde na prvním místě.

Nečekejte však příliš mnoho možností. Jediné, co celou dobu budete dělat, je neustálé zvyšování počtu planet, budov na nich a velikost své armády. Je zde pár možností navíc (například překupování planet za účelem zisku jiným hráčům), vcelku však nic zásadního. A to vše opravdu ve velkých číslech.

Grafický kabátek taktéž dost pokulhává. Jednoduchý textový vzhled příliš neoslní, přijde mi dost zastaralý a těch pár skinů navíc zase až tolik nezmění. Mnohdy je obsah stránky nepřehledný a zejména nováčka by mohl snadno vystrašit.

Webových her na téma Hvězdné Brány již vzniklo mnoho. Některé byli lepší, některé horší. Nutno poznamenat, že Stargate Game se pohybuje někde na pomezí kvality a starého zrezivělého vraku. Může se pochlubit výtečným systémem spolupráce hráčů a možnost rozvíjet své kolonie opravdu ve velkém také jistě mnoho lidí přiláká. O hráče zde nouze rozhodně není. Celkem je v ní zaregistrovaných přes 11 000 hráčů.

Grafické zpracování je však horší. Nepřehlednost a jednoduchost dojem ze hry značně sráží. Veškerá zábava navíc končí po pár minutách klikání. Na druhou stranu se snaží tvůrci hry situaci zpestřovat v podobě rozvíjejícího se příběhu, a tak se vždy snažíte o něco jiného. Hlavním cílem však stále zůstává rozvíjet svou rasu ke slávě a bohatství a zde je dle mého ještě spousta prostoru pro zlepšení. Pokud jste však fanoušky Hvězdné Brány, určitě hru ozkoušejte. Nedávno začal nový věk, což je ta pravá chvíle chopit se své šance.

• + Spolupráce hráčů
  • + Příběh
  • - Grafika