Space Domination – našláplá strategie

7. 9. 2008 > WebHry > Strategie

Jestliže máte rádi vesmírné strategie, Space Domination si zaručeně oblíbíte. Zajímavý mix Ikariamu a Ogame, který si přesto drží svůj osobitý styl, nabízí neskutečné množství možností a taktizování. Zvolte si jednu z pěti ras a přidejte se k válečnému impériu!

S webovými hrami na vesmírné téma se v poslední době roztrhl pytel. Ostatně sci-fi je dneska v kurzu stejně tak dobře jako fantasy, takže se ani není zas až tak čemu divit. Space Domination je jedna z mála her, které pochází z české dílny a řadí se mezi velice kvalitní kousky. Nabízí totiž nesčetné množství možností, a to nejen v samotných soubojích, ale stejně tak dobře i ve výzkumu či budování. A to vše je výborně sladěno, čímž se hra stává skutečně vyváženou.

Ostatně má toho již dost za sebou. Funguje zhruba od roku 2004 a v roce 2007 přešla kompletně na novou verzi. Obdivuhodné je, že celou hru vyvinul jen jediný člověk. Nedávno byla s koncem současného věku aktualizována a nyní probíhá test, který skončí v prvních týdnech měsíce září. Všichni nově registrovaní tak získají hned od začátku téměř vše, aby mohli hráči všechno co nejlépe otestovat. Pak začne nový věk a pojede se opět na novo.

Jeden za všechny, všichni za jednoho

Když jsme u toho věku, jeho délka je pevně stanovena na 100 dní. Po uplynutí této lhůty začínají všichni hráči nanovo. Může však skončit i dřív, pokud se někomu podaří postavit portál. Co se týče příběhu, není ani moc o čem vyprávět. V galaxii se pohybuje pět frakcí, které se společně snaží o nadvládu v galaxii a získat pět artefaktů, díky nimž můžou postavit výše zmíněný portál a vyhrát věk.

Každá z frakcí pak má různé státní zřízení, podle níž si volí vůdce a všechny ostatní administrativy. V demokracii si vůdce volí hráči, ve frakci F.I.S.T. pro změnu vládne ten nejsilnější. Výjimkou je pirátská frakce, která díky svému charakteru v podstatě nikdy nemůže vyhrát věk, čímž se naprosto vymyká systému Space Domination. Právě z toho důvodu je určena jen prémiovým hráčům (tedy těm, kteří přispějí na chod hry).

Co se týče samotného budování, je zde 8 základních surovin. Planety jsou rozděleny podle velikosti a typu, přičemž každá z nich má jiné výhody. Velikost určuje množství populace, typ zase určuje, v jakém množství se na planetě získávají dané suroviny. Každá surovina má své specifické využití, ale nejdůležitější je právě ona populace. Tu totiž potřebujete nejen k tomu, abyste mohli zaměstnávat lidi a získávat tak ostatní suroviny, ale především k náboru do armády.

Velitel velí, vojáci poslouchají

Armáda je zde tvořena za pomocí velitelů a je skutečnou perlou celé hry. Armáda zde netvoří jen souhrn jednotek, které se prostě pomelou a jde se domů. Zabudovaný systém taktizování vám umožní vyhrát i proti desetinásobné přesile a to jen díky dobrému veliteli a správné taktice. Každý velitel má své schopnosti, kterými ovlivňuje celou svou jednotku. Ta je omezena početně, tudíž je jen na vás, v jakém složení si danou armádu utvoříte. Počet velitelů je však neomezený. Každý z nich pak má daný počet tahů, s nimiž můžete provádět různé akce. Ať už se přesouváte o systém dále, či útočíte na planetu, všechno stojí tahy. Občas se vám tak může stát, že putujete vesmírem a narazíte na cizí letku, která vydá povel k útoku.

Dobývání planet zde probíhá ve třech fázích. Pakliže má některý z hráčů početní převahu v daném systému, má možnost budovat obranu systému. Minová pole či bitevní stanice mohou vaši armádu značně oslabit. Další překážkou je pak orbitální obrana a nakonec samo vylodění na planetu. A dokonce i v tuhle dobu může původní majitel planety vyvolat různé typy záškodnických akcí a přenechat nepříteli planetu opuštěnou a zdevastovanou.

Co se týká výzkumu, hra nabízí rozsáhlý strom více než 200 technologií rozčleněných v přehledném systému. Vrcholem každého stromu je pak ultimátní technologie, která vám nejen v boji získá značnou převahu.

Bonusem navíc je zde záložka zábava, pod níž se skrývá mnoho zajímavých her. Můžete si vsadit, či si zakoupit svého robota do stájí a postupně jej vylepšovat a v gladiátorských soubojích si trochu přilepšit. A to je jen malý výčet z pěti různých her. Vždy jde však o jediné – získat peníze.

Jak sami vidíte, Space Domination je skutečně vyváženou a našlapanou vesmírnou strategií. Nabízí toho opravdu mnoho a kdybychom vám měli všechno popsat v této recenzi, měla by ještě nejméně další dvě stránky. To vše v krásném grafickém kabáte. Tak na co ještě čekáte?

• + Hodně možností
  • + Systém armád
  • + Hodně technologií