Sokoban: Armageddon: KLASIKA V NOVÉM

17. 7. 2005 > FreeHry > Logické

Tuhle hru si asi nemá cenu nějak představovat. Ve své době trhala rekordy a dnes nadešel den, kdy jsme se dočkali jeho dalšího, zato velice očekávaného, remaku, jenž pochází z českých luhů a hájů. A jak jsme se sami přesvědčili, opravdu se povedl!

Sám osobně jsem se se Sokobaneb setkal před několika lety, kdy můj stůl zdobil ještě tenkrát docela slušný stroj 386 SX. S ohledem na můj věk mě ale tato hra příliš nechytla, ač byla kvalitní. Dnes nadešel tedy správný okamžik, kdy by bylo vhodné si malilinkato procvičit mozkové závity a tak trochu zavzpomínat na staré dobré časy.

Sokoban Armageddon je opravdu vydařený remake snad po všech stránkách. Pro ty, co se nikdy se Sokobanem v jakémkoliv podání nesetkali připomínám, že hlavním úkolem je dostat po lišácky navrženém levelu všechny radioaktivní bedničky na místo jejich uložiště. Spousta levelů, kterých je celkem neuvěřitelných 250, je navržena podle původní předlohy, nechybí ale třeba i speciální kousky, které byly uvolňovány až postupem času a tak jej autor vgeneroval právě i do této hry. Celkově vás potrápí více, než byste si mohli přát. Pro ty, co si u hry chtějí spíše odpočinout, je tu jednoduchá zátěž, která disponuje malými levely a jejich obtížnost se dá vcelku dobře uhrát. Osobně mi vyhovovala i střední obtížnost, která byla ještě poměrně slušně zvladatelná, ale ihned mi zatrnula v oku poslední, tedy nejtěžší, určená snad jen pro hardcore hráče, co se Sokobane vyrůstali. Dozajisté si přijdou všichni na své a o zábavu tak bude mít spousta hráčů na dlouhou dobu postaráno. Herní dobu nehodlám tipovat, minimálně se však pohybuje v rozmezích několika hodin a také značně závisí na logickém uvažování hráče. Řešení těchto problémů tkví hlavně v nápadu, jak v dané situaci vykličkovat mezi chytře navrženými překážkami.

Hra je graficky pojata velice hezky, jednodušeji a 2D. Oči to nijak netrhá, není to ani nějak jinak výrazné, a to je právě u této perly opravdu dobře, více se pak dá soustředit na samotné leckdy zapeklité logické problémy. Ještě stojí za zmínku celé okolní menu při hraní, kde ve vrchní části je jakoby porušené místo, z něhož čouhají dráty. Když mačkáte určitou šipku při pohybu, rozsvítí se patřičná dioda zobrazující směr chůze. Pakliže ale jdete doprava, tak jedna z diod jen poblikává a poškozené místo, o kterém jsem mluvil, jiskří. Hezký smysl pro detail…

Mimoto vám bude hrát do rytmu i několik skladeb, které docela pěkně přikreslují atmosféru a v konečném hodnocení nezbývá, než zatleskat.

Určitě toto skvostné dílko doporučuji vyzkoušet všem hráčům, kteří na Sokobanovi odrostli. Ostatní hráči by měli dobře zvážit, zda si nechají ujít takovou porci výborné zábavy, která je po všech směrech opravdu vyvedená a zabaví na mnoho hodin.

88%
67%

• Hardware: Procesor: 500 MHz