Smokin‘ Guns – westernové překvapení

8. 6. 2009 > FreeHry > Onlinové/MMO

Je libo pořádná westernovka s Clintem Eastwoodem? Nebo precizní multiplayer ala Quake3? Dnes tady máme obojí, tedy bez přidané hodnoty samozřejmě. P.S.: Promiň, Clinte.

Docela nedávno jsme tady měli QuakeLive. Nestačili jsme se ani pořádně oddychnout z té horoucí našlapané akce a máme tady „Quake“ „nový“. Uvozovky u Quake proto, že prvků z této legendární střílečky zde není zase až tolik. Uvozovky pro „nový“, jelikož tato hra čerpá z třetího dílu, dnes již pětkrát připomínané komerční hry, zatímco již dávno vyšel i její čtvrtý díl a po té i multiplayerová variace Enemy Territory. Už se vám z toho všeho točí hlava? Nebojte, to jsme vás jen tak ze začátku recenze poškládili našimi hlubokými herními znalostmi. :-)

„Sakra chlape, nech už těch žvástů! Koukej níž, ještě níž, úplně nejníž! Vidíš je? Tak to jsou mý kolty. Tak sakra řekni, co mě čeká, ať se nemusím shýbat! Děsně mě totiž dneska bolí za krkem…“

Chlapíci z Iron Claw si sice vzpomínají na starý drsný časy, kdy v televizi sledovali kovbojky s Clintem a pak se s klackama honili po lese. Zapomněli ale nějak na indiány a tu syrovost každé přestřelky, pach krůpějí potu stékající Charlesi Bronsonovi po čele a bezútěšnost celého Divokého západu. Ze vzpomínek se jim vytratily samotné filmy a zůstaly jen zběsilé honičky po lesích a chlapecké řeči. A podle toho pak celá hra vypadá… Je dělaná fanouškům od fanoušků, takže pokud máte alespoň trochu podobné vzpomínky jako pánové z Iron Claw, hře si jistojistě přijdete na chuť.

„To si piš mladej! Pic, pic! A seš mrtvej! Eh… Tak teď jsi jako mrtvej jo?  Co dál?“

Dál už je tady jen starý známy Quake3: Arena, jehož principy si v rychlosti osvěžíme: Hraje se ve více hráčích, ať už po týmech, nebo za jednotlivce v několika herních módech, každému dle libosti. V deathmatch střílí všichni na všechny, team deathmatch je zápas dvou týmů a v Capture The Flag získává váš tým body, když nepříteli ukradnete vlajku a přinesete ji na své území… Zde nám bohužel CTF chybí, na druhou stranu ale nadbývá mód Na Četníky a Lupiče, tedy na kovboje a šerify (Bank Rob) a westernovější střelecký Duel.

„Tak to je dobrý a co slunko? Budou mě pořádně pálet oči? Zapomněl jsem si totiž brejle v pokojíku.“

Graficka stránka je dnes už trochu zastaralá, a tak už dnes nejspíš nikoho neoslní, avšak pochválit musíme poctivý a variabilní level design, takže někdy budete ochraňovat horskou chatu a jindy zase dobývat hlavní ulici opuštěného městečka při západu slunce. Jiná liga jsou animace postav a inteligence umělých protivníků, ale abychom už dále nehanili, uzavřeme to resumé tak, aby si o hře udělal každý svůj vlastní názor, neboť tady se rozhodně jedná o čirou srdeční záležitost.

„Čekám právě na tebe ty snoplane! Pojď si to se mnou rozdat!“

Smokin‘ Guns je zkrátka milé překvapení v podobě překvapivě dobře hratelného multiplayer titulu, stavěného na starém dobrém Quake3, který osloví všechny lidi, kteří kdy měli co dočinění s klasickou westernovou tématikou a jen tak si chtějí zastřílet v kulisách divokého západu. Velká komunita příjemných lidí na serverech, nenáročný engine hry, to všechno Smokin‘ Guns hraje do karet a od nás si odnáší poctivých…

• + Atmosféra
  • + Komunita
  • - Minimum inovací