SM Word: KŘIČÍME, KŘIČÍME A KŘIČÍME

23. 10. 2007 > FreeHry > Ostatní

Klasický textový editor Word není zrovna vhodný pro vyhledávání zábavy. Pokud k němu ale přidáte mikrofon, s jehož pomocí budeme odhánět toliko dotěrná vyskakovací okna, vyjde nám originální titul s názvem SM Word.

Za dnešním titulem nestojí žádný herní amatér, ale Petri Purho, který má na svém kontě mnoho výtečných her. Každá z nich je naprostý unikát zpracovaný především s důrazem na originalitu, a tu bezesporu SM Word také obsahuje. Autor si chtěl dát původně pauzu, ale místo ní přišel s tímto originálním titulem, který bude blízký snad každému z vás, a to zejména díky svému prostředí.
Po spuštění se objeví obrazovka, která jakoby z oka vypadla textovému editoru Word. Avšak co by to bylo za hru, kdyby nám autor podstrčil jen okopírovaný textový editor s podobnými funkcemi (případně s jejich náznaky). A proto se Petri rozhodl učinit malou změnu. Na stránku s předepsaným textem nemůžete psát, co se vám zlíbí, ale musíte co možná nejrychleji opisovat větu „All work and no play makes Jack a dull boy“ stále dokola. A pokud ji zvládnete zaznamenat správně a bez jakékoliv chyby, čeká vás bodová odměna. Postupem času se objeví nový prvek v podobě vyskakujících oken. Ty jsou v této hře doslova k nezastavení, a pokud nezničíte jedno, muže se stát, že se najednou objeví několik najednou. Hra končí v momentě , kdy bude celá obrazovka doslova zahlcena těmito okny.
Likvidace okem probíhá dosti originálním způsobem. Každý, kdo se pokusí jedno wokno odstranit pomocí myši, nebude bohužel úspěšný. Aby mohla zmizet, musíte připojit mikrofon - do něj je třeba následně intenzivně řvát, popřípadě mlátit do předmětu, které vás obklopují. Posléze daná okna zmizí a můžete opět pokračovat v psaní své věty.
Grafické prostředí SM Word je prakticky stejné, jako originál, a nelze mu tímto nic vytknout. Za jedinou nevýhodu SM Word lze považovat samočinné mizení vyskakujících oken, což se ostatně stalo i mně v průběhu hraní. Bez zmíněných oken by tato hra ztratila veškerou pointu a zařadila by se mezi další nudné tituly. Nu, SM Word je bez jakýchkoliv pochyb zcela originální hrou, kterou byste na internetu hledali jen stěží…
  • + originalita
  • + grafika
  • - samočinné mizení oken