Ski Challenge 2010 - vládce bílé stopy?

22. 12. 2009 > FreeHry > Sport/Sim

Venku konečně napadl sníh, lyžařská sezóna pomalu začíná a její vrchol v podobě olympijských her se nezadržitelně blíží. Pojďte si spolu s námi zatrénovat na světoznámých sjezdovkách s desítkami tisíc ostatních hráčů. Ski Challenge 2010 je tady!

S železnou pravidelností vydává společnost GreenTube svou simulaci sjezdového lyžování s názvem Ski Challenge. Nutno dodat, že na freeware scéně nemá hra konkurenci a jedná se o bezesporu nejlepší titul svého druhu. A navíc za tento lyžařský zážitek nezaplatíte ani korunu. Dál už vás nebudu napínat a v následujících odstavcích vám prozradím, co všechno nový díl s číslem 2010 v názvu přináší.

Ski Challenge je zaměřen hlavně na multiplayerovou část – režim pro jednoho hráče zde samozřejmě naleznete také, ale jen v podobě tréninku, kde můžete překonávat leda tak své vlastní rekordy. To v online módu, tam už je situace úplně jiná. Celkový počet přichystaných tratí je šest, přičemž v současné době je možné vyzkoušet dvě z nich – americký Baver Creek a italský Groeden. Ostatní tratě se odemknou v průběhu týdnů.

V kalendáři, který naleznete na oficiálních stránkách hry, se dočtete, kdy se pořádá který podnik, což je obvykle ob čtrnáct dní každý víkend. Do té doby, než se spustí oficiální závod, máte dostatek času na to, abyste se do něj kvalifikovali v co nejlepším časem – trať lze projíždět pořád dokola kolikrát chcete, a to platí i v případě samotného závodu. Připravte se ale na to, že časy těch úplně nejlepších se pohybují na úrovni, o které se většině z vás bude jen zdát.

Co se týče obtížnosti hry, můžete si sami nastavit, jaké nastavení lyží si zvolíte (Beginner, Clasic a Extreme), přičemž pokud by vám nevyhovovalo ani jedno z nich, je možné nastavit si nějaké vlastní. Náročnost tratí je přiměřená, sem tam narazíte na nepříjemné úseky, ale ty po nějakém čase dostanete do ruky. K dispozici je pouze sjezd, což je trošku škoda, protože zpestření v podobě Super G nebo slalomu by jistě uvítal každý hráč.

Grafické zpracování se oproti loňsku dočkalo několika vylepšení a ruku v ruce se zvukovým a hudebním doprovodem vytváří skvělou atmosféru. To je bohužel vykoupeno na freeware poměry vysokými hardwarovými nároky.

Ski Challenge 2010 je nový král virtuálních sjezdovek. Nabízí minimálně stejnou porci zábavy jako jeho starší ročník, ale rádi bychom se dočkali nějakého výrazného vylepšení týkajícího se multiplayeru. Takový režim kariéry pro jednoho hráče by vůbec nemusel být špatný! Inu, uvidíme zase za rok, s čím Green Tube vyrukuje na svět.

• + Grafické zpracování
  • + Trvanlivost
  • + Chytlavá hratelnost