Single Serving - trochu jiná střílečka

10. 10. 2009 > FreeHry > EGP

Experimental Gameplay projekt dodává ctěnému hráčstvu velice zajímavé herní počiny. Nejinak tomu bude v dnes recenzovaném titulu, který ukáže, kam až se dá zajít s pojmem střílečka.

S podobnou myšlenkou, na jaké je postavena tato hra, jsme se již setkali v též dosti originálním počinu Grav defender. Kde hráč skrze vytváření červích děr odpuzoval, nebo přitahoval okolní předměty. Dnešní hra na rozdíl od zmíněného Grav defenderu nepřichází s takovou propracovaností, ale nijak ji to nebrzdí v hratelnosti a originalitě. Celý herní princip by asi šel shrnout do věty: Za pomoci přitahování objektů zaútočte na své nepřátele a hlavně se nenechte chytit.

Vaši postavičku ovládáte skrze myš, kdy se při stisknutí levého tlačítka vydá za kurzorem, a při stisku pravého tlačítka myši začnete přitahovat monstry vystřelené projektily. Toto ovládání je zpočátku dosti neobvyklé, ale netrvá dlouho a přijdete mu na chuť.

Vše by bylo, myslím, nadmíru zábavné, ale bohužel se autorovi nepodařilo vyvážit poměr nepřátel a střel, se kterými na ně můžete útočit. Je to způsobeno faktem, že monstrum vystřelující střely je jen jedno a po jeho zasažení přitahovaným projektilem zmizí. Další monstra sice přibývají, ale již nestřílejí tolik potřebné projektily. Hra poté vygeneruje haldu monster, která se o sebe zasekávají, což je zajímavý efekt, kdy při troše snahy monstra zablokujete a oni se dál nepohybují. Protože ale nemáte jak je ničit, začne hra po chvíli nudit. Netuším, zda šlo o autorský záměr, ale pokud si chcete Single Serving vychutnat, nesmíte zabít monstrum plivající projektily a věřte, že to není snadné, ukočírovat pohyb přitahovaných projektilů a uhýbání monstrům s nezabitím plivače projektilů.

Protože se vše odehrává v černobílém hávu na čtvercové síti, je jasné, že se zde žádné grafické orgie konat nebudou. Herní postavičky jsou vyvedeny jen skrze jejich obrysy a objekty taktéž. Nečekejte ani žádné zvuky a ani hudební doprovod. Drobnou motivaci při cestě za lepším výkonem ve hraní zde představuje lokální žebříček nejlepších dosažených výsledků.

Celkově zajímavý počin, který by si však zasloužil více herně vyvážit a dotáhnout. Dokonce mi nevadila ani absence zvuků a hudby, ani grafická stránka, ale jen již zmíněné herní nevyvážení. Přesto tento titul alespoň vyzkoušejte, sami určitě uznáte, že se jedná o svěží vítr nových nápadů na poli stříleček.

• + Zaujme
  • + Originální
  • - Velmi minimalistická střílečka