SimTr: ŘIDIČ TROLEJBUSU

16. 12. 2006 > FreeHry > Sport/Sim

Simulátorů různých dopravních prostředků je mezi hrami opravdu málo a již tak krátký seznam se ještě zmenší, pakliže budete hledat v rámci freeware počinů. Dnes vám ale jeden poměrně ambiciózní představujeme a ujmete se v něm role řidiče trolejbusu.

Už od malička mne fascinovalo povolání řidiče nějakého velkého automobilu – rozumějte například nákladního, nebo pro hromadnou dopravu osob apod. Z malého snu se přitom prakticky nic nestalo realitou a nakonec jsem sám sobě řekl, že už tak dosti prasácká jízda osobákem postačuje vlastním národkům a není tudíž třeba se řítit mezi automobily o mnoho tun těžší. Počítačové hry ale umožňují člověku zkusit jinak neokusitelné a na SimTr jsem se – přiznávám – těšil.

Jeho výsledné hodnocení ale zrovna není nejlepší. Proč však? Pokud bych měl recenzovat hru jako takovou, nenabízí téměř nic. Jedna mapa, po níž jezdíte, je vše, s čím se setkáte. Na ní je bezmyšlenkovitě nasázena kupa zastávek, spousty kilometrů cesty a ještě více sloupů držící dráty pro vedení elektrického proudu. Úkolem je přitom „jaksi taksi“ převážet cestující, jež jsou jinak neviditelní, zastavovat na oněch zastávkách a jezdit zkrátka co nejvíce poctivě.

Jako simulátor je ovšem SimTr dosti nepostačující, prakticky postrádá fyzikální model a nárazy do objektů nedělají vůbec nic – a to nepůsobí hezky. Taktéž ovládání trolejbusu je dosti podivné, pomalé a neefektivní. Trvá až příliš dlouho, než vámi ovládané vozidlo zabrzdí nebo začne reagovat na zatáčené.

Co se variability vozidel týče, v tomto ohledu nabízí hra více jak 15 kousků, ovšem i zde nemohu, než konstatovat: je to slabota. Vytvořit hru není jen o tom „vymodelovat“ čtverec, hodit tomu nějakou texturu a švihnout do hry. Jenže přesně tohle SimTr dělá, nabízí určitý počet vozidel (je jich na internetu ke stažení i více, stejné tak objekty apod.), ale po rozlišnostech mezi nimi jakoby se slehla zem.

Jo a hudba a zvuky? Nejsou :-). SimTr je zkrátka dosti laciná hříčka a podle mne se nepovedla zrovna nejvíce. Ovšem vzhledem k tomu, že má právě recenzovaný počin jistou modařskou základnu, třeba někdy dojde k jejímu vylepšení, a to například po stránce fyzikálního enginu.

30%
59%
(1.9 MB)