Scratch Mast'a: MIXUJTE O STO ŠEST!

1. 12. 2007 > FreeHry > Sport/Sim

Snili jste někdy o tom být DJ-jem? Chtěli byste namíchat tu správnou variaci nejlepších válů všech dob? Pak vyzkoušejte titul Scratch Mast'a, jenž vás navnadí k tomu, abyste se stali nelepším z nejlepších ve scratchingu.

Scratch Mast'a je novým titulem pocházejícím od francouzského dua Graphit-X. Tento tým má na svém kontě již mnoho výtečných titulů, během které se mimo jiné řadí i futuristické závody vznášedel jménem Ludo Race, nebo jízda na snowboardu Freeride Earth. Dnešní titul zaujme především hudební fanoušky, a to hned z několika důvodů. Hudba společně s mixážním pultem tvoří dva hlavní aspekty hry.
Verze Scratch Mast'a je sice jedna z prvních, nicméně i přesto již dovršila fáze plně hratelné hry. A oč vlastně kráčí? Jedna z největších televizních stanic plánuje v nejbližších dnech uspořádat v nedalekém městě zcela netradiční soutěž ve scratchingu. Jelikož vás, jakožto hráče nabídla zcela ohromila, rozhodnete se do soutěže přihlásit a zkusit své štěstí v široké škále uchazečů. Pakliže uspějete, otevře se vám cesta do nepoznaných koutů velkých tanečných klubů po celé planetě a budete titulován jako Mistr scratchingu. Zkusíte to…?
Jestliže jste doposud nebyl obeznámeni s terminologií týkající se DJs a nekorespondujete znalostí angličtiny, nebylo by na škodu si vysvětlit, co vlastně onen scratching znamená. Jednoduše řečeno jde o činnost prováděnou s obyčejnou vinylovou deskou, která je umístěna na mixážním pultu a hraje, když ji uchopíte rukou na jejím povrchu a ve směru/proti směru otáčení ji postupně zrychlujete/zpomalujete. Toť celé kouzlo. Ale teď zpátky ke hře.
Na výběr máte ze dvou možností – tj. kariéra a volné scratchování. Pokud zvolíte první možnost, počítač vám přehraje libovolnou sekvenci, seskupenou z několika různorodých se pohybů deskou, kterou musíte následně zopakovat. Dělat to jde jen okamžiku, kdy se střed desky vybarví bílou barvou. V tomto okamžiku musíte uchytit desku na správném místě a několikrát s ní zascratchovat. Posléze se vám na konto připíší body a přidá se vám několik sekud k dobru. Čas zde ubíhá neúprosně rychle, a proto musíte být dostatečně zruční. Za předpokladu, že zvolíte volný scratching, můžete se vyřádit podle libosti.
Grafika je jednoduchá a v podstatě se celá hra nese ve stejném duchu. Menu zde rozhodně nenajdete, pouze jednoduchou úvodní obrazovku, na níž je popsán princip hry a způsob ovládání. Hudba je zde pochopitelně hlavním faktorem hry a i když po chvíli hraní působí stereotypně, mohu snad jen doporučit, abyste si sami namixovali tu nějakou pořádnou skladbu. Inu, směle do toho.
  • + grafika
  • + zvuky
  • + originalita