Samurai Blades: NA POLÍCH SMRTI

21. 7. 2005 > FreeHry > Strategie

Kodex cti… ostré katany a wakizashi… vše je připraveno k boji, k prolití krve, čeká se jen na císařovu úklonu. Slunce pomalu stoupá a brnění rudnou v předtuše krve. Všichni jsou nehybní, jak to po nich požaduje tradice. A pak to začne… bude se umírat ve jménu pravého samurajství.

V jedné východní zemi měla proběhnout velká bitva. Na jedné straně bylo o mnoho méně mužů než na druhé. A tak večer před řeží ti slabší trnuli v beznaději… modlili se k bohům v marné snaze získat pro sebe jejich přízeň. Tu před ně vystoupil nejvyšší generál s mincí v ruce a řekl: „Mužové, zeptejme se osudu na zítřejší bitvu. Pokud padne hlava, pak vyhrajeme, pokud ale padne orel, tak budeme pobiti.“ Padla hlava. Příští den se muži slabší strany nahrnuli do boje s odvahou v srdci i na ostří meče. Soupeř byl na hlavu poražen. Jeden z důstojníků pak přišel ke generálovi a sdělil mu: „Ano, nikdo nemůže změnit osud.“ „Správně,“ odpověděl generál a ukázal důstojníkovi minci. Měla hlavu na obou stranách.

 

Tímto malým příběhem bych chtěl uvést do kouzla východního světa, světa zen-buddhismu, tradic a cti. Chci vás seznámit s tahovou strategií ve starém stylu, pěkně na 2D hexové mapě. Neopovrhujte tím jako „překonaným“, naopak se to hodí k celkové atmosféře. Nejprve načtete jednu ze šesti map (můžete si i vytvořit nové), pak můžete upravovat síly jednotlivých stran… k dispozici vám budou kopiníci, samurajové, bojoví mnichové, jízdní jednotky, lučištníci a to vše v mnoha druzích lišících se jak v útoku a v obraně, tak i v bodech pohybu apod. Poté vyberete, kdo bude hrát (0-2 lidé doplnění počítači) a jde se na to. V první a třetí fázi jednoho tahu střílí lučištníci (mají ohromný dosah a útočí dvakrát za kolo – vyplatí se do nich investovat), druhá fáze je určena pro pohyb a ve čtvrté bojují jednotky na blízko. Protivník může být zraněn, omráčen, může odskočit či jen tak nezraněně stát popř. zraní útočníka. Vše mi připadalo ohromně jednoduché, a když budete mít problémy, tak je tu ještě přehledný tutorial.

 

Grafika mě nadchla. Jak jsem říkal, je to 2D, avšak tak úžasné obrázky maličkých japonských bojovníků jen tak někde neuvidíte… a jak se kouzelně kroutí při zranění apod. Opravdu to stojí za to. Mapa také ujde, vypadá sice trochu víc bitmapově, ale to nemusí být na škodu. Co se týká zvuků, tak ty mě pomohly pochopit, jak takový japončíci reálně řvou ve středověkých bitvách… krása. Hudba mi připomněla oranžové sukno modlících se mnichů.

 

Tedy… tuhle gamesku musím doporučit všem japanofilům a všem milovníkům starých dobrých tahovek. Pro moderní generaci hráčů pravděpodobně nemá, co nabídnout, ale kdo nezkusil, ten se nedozví.


Autor: Martin Pírko

75%
hodnocení
redakce
85%
hodnocení
čtenářů
Ohodnoťte hru i vy!

  • Operační systém: Win 9x, Win XP
  • Hardware: Procesor: 200 MHz
    Operační paměť: 32 MB

Celou hru můžete ovládat pravým tlačítkem myši (označování jednotek, útoky apod.). M zesiluje/zeslabuje hudbu. Ctrl čistí bitevní pole od těl. Shift označuje více jednotek (pro společný útok na blízko). R zobrazuje připravené jednotky.


screenshot screenshot screenshot
pocitadlo