Sadorint: NEBEZPEČNÝ LABYRINT

22. 11. 2005 > FreeHry > Arkády

Temná zákoutí nebezpečného bludiště skrývající hluboko pod zemí zhoubu na každém kroku. V něm bílý králík Petřík snažící dostat se až ke své milované uvězněné dívce Lucce, jež střeží obávaný hlídač. Podaří se jej Petříkovi přemoci? Pojďte mu pomoct!

Sadorint je jeden z dokončených projektů jednoho člena skupiny Nightmare Studios. Pokud vám název zmíněného týmu něco říká, nemusí to nutně znamenat jen nějaký výplod vaší bujné fantazie. Nedávno byla na našem serveru totiž uveřejněna novinka o připravované hře Pjestnavoko, která vypadá hned na první pohled velice lákavě a je právě hlavním bodem programu Nightmare Studios, jenž se zabývá jeho včasným dokončením. Bohužel vývoj rozsáhlé adventury Pjestnavoko ještě asi nějakou tu chvilku potrvá, a tak si alespoň můžeme zkrátit čas vyzkoušením zajímavého arkádového dungeonu Sadorint vycházející ze stejné stáje.

S přesným zněním úkolu budete seznámeni hned po kliknutí na položku „nová hra“ v menu. Musíte zkrátka zachránit uvězněnou Lucku z podzemního bludiště. Vyhýbat se, či ničit pět různých druhů pastí (nebo si naopak užít brutálních scén právě pastmi způsobené), odemykat dveře nalezeným klíčem, používat pár speciálních předmětů a nakonec přemoci strážce vězení. Musíte zároveň stihnout level v pětiminutovém časovém omezení a ještě dokončit dva další - náhodně vybrané. Pak máte vyhráno.

Vše vidíte z pohledu seshora. Styl zobrazení by se dal přirovnat ke hrám Atomic Bomberman či Dyna Blaster. I zde máte čtverečky, po kterých můžete volně chodit a zároveň také nezničitelné zdi. Dokonce máte ve svém arzenálu i bomby, jimiž ničíte všudypřítomné pasti. Nevidíte ovšem hned na začátku celou mapu. Nejdříve jí musíte projít políčko po políčku a dávat si ten nejbedlivější pozor na jakoukoliv nástrahu, neboť i ta nejmenší nepozornost způsobí nenávratný konec hry a následný intenzivní pocit naštvání sám na sebe i na dílo samotné.

Větší velikost archivu autor jako mávnutím kouzelného proutku zmenšil o celé dvě třetiny od původních 18 MB. Asi si říkáte, že to musí být určitě nějakým způsobem vykompenzováno. Například zhoršenou grafikou, menším počtem hudebních stop, nebo dokonce ztrátou nějakých působivých brutálních animací. Nic z toho se ale naštěstí nekoná. Grafika sice není nijak zázračná, protože vývojařský program Petr umožňuje pouze 256 barev, dá se to však velice snadno vydržet

Udivila mě ale podivuhodná hardwarová náročnost. Například na, vzhledem k megahertzům, slabším procesoru od Intelu mi hra běžela naprosto bez problému, ovšem na mém mnohem výkonějším stroji od AMD nebylo výjimkou, že mi program zabíral 100% kapacity. Spustitelný a hlavně hratelný bude ale Sadorint na lecčems, neboť u něj až tak nezáleží na počtu snímků za vteřinu, což ostatně poznáte po samotném vyzkoušení.

Hudba je nicméně vybrána dobře a celkové pojetí hry působí sympatickým dojmem. Hratelnost pokulhává od úplné rezignace nad vším, co se Sadorintem souvisí až po naprostou zapálenost a snahu dokončit ona potřebná kola. Sice vás hraní Sadorintu pravděpodobně mírně rozčílí, ale na chvíli se rozptýlit by neměl být díky němu žádný problém.

Autor: Daniel Patras

60%
0%