Runemaster - s runami na draka

2. 5. 2009 > FreeHry > Strategie

Již celá staletí trvala válka mezi démony a lidmi až do dne, kdy nejmocnější z čarodějů vytvořil runové kameny. S jejich pomocí se podařilo zahnat démony zpět do podzemí a zapečetěním brány podzemí došlo k ukončení konfliktu. S démony svět opustila i magie, až do teď. Váš bratr Gehard se pokouší otevřít bránu a k tomu potřebuje runu, kterou střežíte.

Strategická část hry nabízí souboje s protivníky, kteří stejně jako vy kouzlí skrze runy vybavení a vyvolávají pomocníky. Pro vítězství je nutné porazit jen oponenta, jeho vyvolané pomocníky porážet poté již nemusíte. Variabilitu hře dodává možnost stávající runy kombinovat a využívat. Omezeni jste jen aktuálním stavem magické energie pro kouzlení a tím, že v jednom souboji je možné danou runu použít jen jedenkrát.

Samotné runy jsou rozděleny do několika skupin dle jejich určení, jedná se o runy pro vyvolávání, vybavení, živlové a materiálové. Skrze vyvolávací runy získáte pomocníka, skrze runy vybavení upravujete útok, dosah a obranu své postavy, přes živlové runy můžete používat silný útok daného živlu a nakonec jsou tu materiálové určené přednostně ke kombinaci s vyvolávacími. V nápovědě ke hře najdete přehledný popis možných kombinací run pro vyvolání silnějších pomocníků, kdy například kombinací koně a rohu vyvoláte jednorožce.

Bavit se můžete při tutoriálu, hlavní kampani, boji vůči vybranému protivníku (kde je podpořena i hra dvou lidí proti sobě na jednom PC) a nakonec se snad pokusíte i probojovat až na vrchol věže. Díky tutoriálu se seznámíte s ovládáním hry, které si poté snadno vylepšíte v boji proti vybranému protivníku. Hlavním herním lákadlem je dobře propracovaný, příběh v kampani, která má nyní tři kapitoly. Do budoucna se pravděpodobně dočkáme s novou verzí hry i dalšího rozšíření kampaně. V neposlední řadě hra nabízí režim probojovávání se věží, systémem soubojů až na její vrchol. Jedná se o velmi jednoduchý princip, kdy musíte před vstupem do vyššího patra věže porazit v aktuálním patře tři protivníky a po nich patrona patra.

Souboje se odehrávají v povedeném 3D prostředí, které je atmosféricky doplněno o kvalitní anime grafiku. Vše je dostatečně detailní, včetně povedených animací jednotlivých postav a protivníků. K 3D provedení existuje snad jediná výtka, v případě, že se třeba i částečně překrývají bytosti na herní ploše, bývá problém zaměřit tu správnou, což při zacílení útoku na svou postavu může mít fatální důsledky. Trochu zamrzí absence hudby a zvuků. Ač jsou připraveny v adresáři sounds, ve hře zatím zakomponované nejsou. A poslední zde zmíněným neduhem je občasné padání hry, které se dá tolerovat díky průběžnému ukládání během kampaně a možnosti si uložit před soubojem stav postupu věží. Protože titul není třeba instalovat, hned po stažení jej stačí rozbalit a začít hrát.

Celkově se jedná se o slibně vypadající projekt, u kterého autor do budoucna zmínil další vylepšení a rozšíření. Je tedy jasné, že vzhledem ke stávajícímu potenciálu se již nyní máme na co těšit.
  • + Herní koncept
  • + Chytlavá hratelnost
  • + Příběh
  • - Občas spadne
  • - Nedotažené zaměření bytosti
  • - Nízká obtížnost v pozdější fázi hry
  • - Chybí zvuky a hudba

Autor: Marek Kunc

70%
8%
(19.1 MB)
972×

• Operační systém: Win XP, Windows Vista
  • Hardware: Procesor: 1500 MHz
    Operační paměť: 258 MB RAM
    HDD: 65 MB

Celou hrou se bez problému proklikáte myší skrze ikonky na herní ploše, ale s úspěchem můžete využít i zkratkových kláves a kombinací kláves a myši. S tím, že levé tlačítko myši slouží k výběru postavy, pravé tlačítko myši k výběru postavy a zrovna i k připravení k pohybu. při stisku Ctrl a pravého tlačítka myši
vyberete postavu a připravíte ji k útoku a konečně stiskem Shift a pravého tlačítka myši vyberete a připravíte postavu k obraně.

Esc slouží jako Pauza/Obnovení boje.

Klávesové zkratky pro akce vybrané postavy jsou následující: