Romopolis - postave Řím za den!

15. 8. 2009 > FreeHry > Strategie

Název dnes recenzované hry by mohl evokovat, že se jedná o strategii, kde budete mít co dočinění s nepřizpůsobivými občany, ale nenechte se zmást. Romopolis vás zavede do časů starověkého Říma, v němž si budete budovat své vlastní městečko se vším všudy.

Včera jste si mohli přečíst recenzi na strategickou hru Townopolis od týmu Lonely Troops. Jak už jistě správně tušíte, Romopolis je pokračování zmíněného titulu, přičemž tentokrát se přesunete v čase do velmi atraktivního prostředí v dávné historii. Stejně jako v případě svého staršího bratříčka je i dnes recenzovaná hra shareware a tudíž vám nabízíme „pouze“ demoverzi.

Romopolis nabídne osmičku levelů, ovšem už to nebudete mít tak jednoduché, jako prvně. Římané jsou totiž strašně nároční lidé, a tak vám dá leckdy pořádně zabrat, abyste splnili všechny úkoly, co jsou před vás v každém levelu postaveny. V podstatě jde opět o budování města s tím, že jednou budete muset vydělat pět tisíc, do toho zařídit, aby měšťané byli šťastní, jindy je zase na pořadu dne vybudování určitého počtu domů nebo jeho vylepšení (na každé vylepšení nebo novou budovu je třena nejprve koupit povolení). A do toho ten časový limit…

Celkově vzato je Romopolis náročnější než Townopolis, protože zde musíte občas skutečně přemýšlet, jestli je dobré postavit dům, co vám přinese peníze nebo raději lázně, díky nimž přibude veselých obyvatel města. Do toho ještě musíte kontrolovat stav surovin (ke dřevu se přidal i kámen) a počet pracovníků. Hrací doba ale zůstává plus mínus stejná, tedy něco kolem jedné hodinky.

Grafické zpracování se autorům povedlo na jedničku, stejně jako hudební doprovod – netřeba dodávat nic více. Závěrem recenze musí logicky padnout otázka, která vám v hlavě jistě vibruje už několik řádků, a to sice jestli je lepší Romopolis či Townopolis. Odpověď však záleží na každém z vás. Někteří z vás možná čekali více vylepšení, nicméně úplně identické obě hry nejsou. Pokud máte rádi historii, tak je jasná volba dnes recenzovaná hra, v opačném případě rozkřikněte naši databázi. A pokud nevíte, můžete vyzkoušet oba sourozence nebo si střihnout.

• + Grafické zpracování
  • + Musíte více přemýšlet
  • - Jen 8 levelů