Return to Castle Wolfenstein: Enemy T.

19. 9. 2006 > FreeHry > Onlinové/MMO

Dnes pro vás máme skutečnou lahůdku. Kdo by neznal obrovský hit své doby Return to Castle Wolfenstein? Ten vám sice nechat volně ke stažení nemůžeme, ale máme pro vás velmi slušnou náhradu: pokračování RtCW s podtitulem Enemy Territory čeká jen na vás! Lepší multiplayerovou akci z prostředí druhé světové války a cenou 0Kč včetně DPH byste těžko hledali.

Všichni si jistě pamatujeme, jaký obrovský konkurenční boj se odehrával svého času mezi hrami Return to Castle: Wolfenstein a Medal of Honor: Allied Assault. Obě hry byly z druhé světové války, obě obsahovaly skvělou singleplayerovou kampaň. MoH byl o dost realističtější hrou, než RtCW – přinejmenším proti vám stáli pouze lidští protivníci a ne zombie, jak tomu bylo ve Wolfensteinovi. Z fyzikálního hlediska si však v ničem nezadaly – obě „běhaly“ na enginu Quake 3, který není zrovna koncipován pro tvoření realistických her. Lidem z EA Games se však přece jenom jejich práce povedla o něco lépe, než jejich konkurentům z Activision. MoH měl mnohem lepší atmosféru, byl autentičtější a objektivně zábavnější. Taktéž v multiplayeru byl Medal of Honor o několik řádů výše, než jeho sok. RtCW byl místy spíše horor, než akční hra – autoři se zřejmě snažili zachovat co nejvíce z původního Wolfensteina 3D. Výsledkem bylo, že počin EA Games se nakonec prodával o chlup lépe. Pro Return to Castle Wolfenstein byl vyvinut samostatný multiplayerový mód, původně zřejmě koncipovaný pro komerční trh. Nakonec se však autoři rozhodli, že své „dítko“ vypustí do světa jako freeware. Těžko říci, proč jej nakonec nevyslali do obchodů jako komerční hru, ale ať už to udělali kvůli čemukoliv, patří jim za to velký dík. Kdyby se takto nerozhodli, nemohli bychom dnes na našem serveru tuto skvělou hru uveřejnit.

Jak již bylo řečeno, RtCW: ET je samostatný multiplayerový mód, čili k jeho spuštění není nutné vlastnit originálního „Wolfensteina“. Hra už v základu obsahuje slušné množství rozlišných map. Dočkáme se jak bitev v městech pokrytých tmou, tak obligátního vylodění spojenců na pláži. Na každé mapě mají oba týmy (Němci a Spojenecká vojska) určité úkoly, jako je zabrání jistých taktických bodů, nebo zničení nepřátelského tanku, čili se nejedná o klasický team deatmatch. Každá strana má pět povolání a mnoho rozličných zbraní. Ve hře jsou zabudovány i jakési RPG prvky, které však osobně považuji za celkem zbytečné – RtCW: ET je založen na primitivní a rychlé řežbě, jakákoliv realita jde stranou. Přijde mi tudíž zbytečné do toho motat jakýsi vývoj vlastností. Někdo to však může ocenit, to je čistě otázka vkusu. Enemy Territory je už celkem slušně zavedenou multiplayerovou klasikou, čili si můžete vybírat z široké škály serverů. Každý má však trochu jiné „skiny“, čili pokud rádi střídáte místa, kde hrajete, bude pro vás zřejmě velmi těžké si na změny zvyknout.

Vzhledem k tomu, že Enemy Territory vychází z Quake 3 enginu, je jasné, že grafika je excelující. Jak herní prostředí, tak modely objektů a hráčů jsou úchvatné. Za zmínku stojí především jistá mapa, na které mají spojenci za úkol vylodit se na pláži. Azurově modrá voda a čistý písek vypadají vskutku úchvatně ( i když to možná tak úplně nesedí k období,v jakém se hra odehrává). Ozvučení je na tom taktéž výborně. Zkrátka a dobře, po technické stránce si není absolutně na co stěžovat.

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory je bezpochyby vynikající hra, zvláště na freewarové poměry. Jistě, má své drobné mouchy, ale kdo má rád divoké multiplayerové střílečky, ten si jistě přijde na své. Pokud máte slušné připojení k hraní online her, stažení ET je pro vás téměř povinností.

Autor: Petr Bydžovský

92%
79%