Rayman Raving Rabbids: Králíci, králíci, králíci!

31. 12. 2008 > FreeHry > Arkády

Připravte se na záplavu králíků na vašem monitoru. Je jich spousta, jsou přemnožení a chystají se ovládnout svět. Užijete si hromadu zábavy, neboť králíci jsou neskutečně šílení. Tak neváhejte. Soubor miniher s názvem Rayman Raving Rabbids je tady!

Rayman má za sebou již dlouholetou historii. Málokdo tehdy v roce 1995 tušil, že se z něj stane taková legenda. A každým dalším dílem to hoši z Ubisoftu potvrzují víc a víc. Nedávno uvolnili Rayman Raving Rabbids jako freeware, a tak vám přinášíme čerstvou recenzi.

Přemnožení králíci ovládají svět

Krásné, klidné odpoledne, Rayman si užívá piknik se svými přáteli, slunce svítí - zkrátka pohádková odpolední idylka. To by v tom však byl čert, aby se něco nepokazilo. Země se otřásá a pomalu ale jistě se vynořuje jedna ušatá hlava za druhou. A než se Rayman vzpamatuje ze záplavy králíků, velký černý obr ho odnáší do arény, která se v následujících chvílích stane místem vašeho úspěchu.

Prakticky jedinou náplní hry je plnění všemožných miniher. Ovšem pozor. Jestliže jsem ve vás předchozí větou vzbudil obavy, vězte, že se nejedná o nic stereotypního, či dokonce nudného. Miniher je opravdu spousta (více než 70) a šílené grimasy huňatých králíků vám nejednou polechtají bránici.

Králík na smetaně, nebo králík pečený?

V zásadě jsou rozděleny do několika typů a podráždí téměř všechny oblasti mozku. Některé hry (jako například skákání přes řetěz) jsou zaměřeny na přesnost, jiné zase vyžadují pohotové jednání. Za zmínku jistě stojí například minihra, v níž musíte pohotově zavírat dveře kadibudek, jinak se na vás králíci naštvou a za odměnu vám pošlou velký záchodový zvon přímo do obličeje. Vtipná jsou také úvodní videa. Rayman je zkrátka veselost sama.

Hra byla původně koncipována na ovladač Wii, a proto se čas od času setkáte se vskutku jednoduchým ovládáním (třebas hned v první závodní minihře, v níž musíte doručit balík s bombou dřív, než vybuchne - k dokončení stačí zběsile létat myší střídavě nahoru a dolů). Je určitě nesporné, že na Wii si s hrou užijete mnohem více zábavy, avšak i na PC jistě stojí za zahrání. Občas hra sice špatně reaguje na ovládání, avšak není to nic nepřekonatelného.

Rozhodně si nemyslete, že jsou úkoly jednoduché. U některých se opravdu zapotíte (zvláště u těch, v nichž musíte vydržet určitou dobu). Výsledek nicméně rozhodně stojí za to. A pokud vám to stále nestačí, můžete si klidně pozvat přátele. RRR totiž nabízí skvěle propracovaný multiplayerový systém. Všechny minihry (jakmile je úspěšně dokončíte v příběhovém módu) lze společně hrát s přáteli a vzájemně se překonávat. Své výsledky také můžete importovat na online žebříček a vězte, že konkurenci budete mít opravdu velkou.

Gameplay video

Vtipná videa a další králičí bonusy

Dalším zpestřením jsou jistá bonusová videa, jež se vám odemykají hraním score módu (ať už sám či s přáteli). Získáváním skóre v jednotlivých minihrách dostáváte body a při dosažení určité hranice si můžete užít další z dvanácti veselých filmečků.

Potěší také další detaily, které jsou povětšinou k dostání ve vaší malé cele. Já se o ní ještě nezmínil? Tak tedy: cela je vám jakýmsi domovem. Pakliže nebojujete v aréně, můžete trávit čas zde. Ovšem k dělání tu toho moc není. Maximálně si můžete změnit oblečení, přičemž jednotlivé kusy se vám postupně odemykají, či si pustit jednu ze sedmi písniček v jukeboxu. Pak jen stačí zabušit na dveře a velká černá gorila (rozumějme přerostlý králík) vás chytí za pačesy a odnese zpět do arény.

Za pochvalu rozhodně také stojí vcelku dobrá optimalizace Překvapivě nízká náročnost na příjemnou pohádkovou grafiku rozhodně překvapí. Hru si tak může užít opravdu každý. Zvuková stránka je také vhodně zvolená a veselé zvuky umocňují už tak dost vtipný zážitek. Snad bych jen více ocenil poněkud obsáhlejší soundtrack.

Rayman Raving Rabbids je počinem, jenž pobaví celou rodinu. Nenajdete zde jediné mluvené slovo a přitom je příběh vtipný a zajímavý. Těžko bych hledal, co vytknout. Málo obsáhly soundtrack, čas od času opakující se minihry či místy málo iniciativní ovládání jsou detaily, které jsem ochoten tak skvostnému kousku s radostí odpustit. Šílení králíci jsou zkrátka zde, a tak se připravte na to, že velmi rychle nahlodají váš pohár závislosti.

Televizní reklama na hru

• + Velká zásoba miniher
  • + Vtipný nádech