Raketka II: DUEL: ZNOVU A JINAK

24. 5. 2008 > FreeHry > Arkády

Před nedávnem jsme vám představili zajímavou hříčku z dílen Perdolu, perspektivního českého vývojářského týmu. Dnes přicházíme s trošku něčím jiným, ovšem ale i Raketka 2 je nositelem některých shodných rysů předchozích titulů. Je tomu tak dobře, či ve hře najdeme více toho negativního? Dnešní recenze vám odpoví.

V poslední době můžeme být svědky ohlášení i vydání nespočtu výjimečně kvalitních herních projektů a je mi ctí, i přes celoživotně umně skrývanou národní hrdost, prohlásit, že velké množství z nich pochází z naší malé zemičky. Zatímco na ty ohlášené netrpělivě čekáme (a ty již vydané máme dohrány), můžeme si volný čas zkrátit dnešním dílkem. Na většího ambice opravdu nemá.
Narozdíl od svého předchůdce, nepříliš povedené arkádě Raketka, která si od nás taktéž nevysloužila nikterak vysoké hodnocení, jde její mladší bratříček jinou cestou. Žádné hry na sofistikovaný příběh, žádné předstírání nějakého složitého úkolu, jednoduše čistá koncentrace na zábavu. Což je jistě chvályhodný počin, jen kdyby to tak neskřípalo. Nepředbíhejme ale, vezměme to pěkně po pořádku.
Primárním úkolem v této čistě multiplayerové hříčce je souboj s kamarádem ( v minulé hře Duel Hadů by ovládání druhého hráče zvládl i mírně nadprůměrně inteligentní křeček, dnes je tomu ale jinak), každý z vás má omezený počet životů a střel, které může vystřelit ( lépe řečeno 3 střely jde vystřelit najednou, po pár odrazech od stěn zmizí a zase můžete střílet) a arénu. Základem je specifické ovládání raketky. Je nutno počítat s dojezdem, „plynem“, tím, že brzdit nelze a dalšími maličkostmi. Autoškolu s tím neuděláte, ale hra dostává zajímavý náboj. Ještě pár slov k aréně – ta není přesně ohraničená, místy jsou díry, kterými můžete proletět a ocitnout se na druhé straně arény. Maličkost, ale potěší.
Hlavními problémy ovšem i nadále zůstává horší audiovizuální zpracování (na druhou stranu je adekvátní, přesto by se pár věcí dalo zlepšit – třeba děsné, hrozné, příšerné herní pozadí a hudba), nutnost hrát ve dvou a nuda, která se po pár minutách hraní dostaví. Raketka 2 na pár chvil dokáže zabavit, ale to prostě nestačí.
  • + zpočátku zábava, ale...
  • - ... rychle omrzí
  • - audiovizuální zpracování