Quadrax 3: SKVĚLÁ LOGICKÁ HRA

9. 1. 2006 > FreeHry > Logické

Trošku starší, přesto však velice vydařená logická hra se skvělým zpracováním, u které se nebudete určitě nudit. Remaků není nikdy dost a Quadrax 3 vyhází z původní předlohy titulu Cauldron, jenž se hrál ještě na ZX Spektru. Určitě tedy dnes nabízený titul nepřehlédněte.

Jsem šťastný člověk, neboť jsem zažil dobu, kdy světu vládly osmibitové stroje. Mluvím zejména o ZX Spektru, skvělém stroji, u kterého jsem trávil desítky a desítky hodin. I když můj věk nebyl nějak vysoký a sotva jsem chápal, proč takové hry vlastně hraji – „jeee, stlejdooo, ono se to hýbe! Stlejdoo!“, pamatuji si docela mnoho her. Nejvíce mě však oslovil Head over Heels. Snad jedna z nejlepších her vůbec, která spatřila světlo světa na těchto mašinkách. Quadrax 3, tehdy pod jménem Cauldron, bych na pomyslném žebříčku zařadil asi na třetí místo (na druhém nic není – reserva;).

Úkolem je pomocí dvou zdatných červenomodrých chlapíků zdolat level v podobě různých kamenných sloupů a propadlišť a dostat se až na samotný konec, kde je vchod do další úrovně. Zdá se to lehké, opak je pravdou. Levely jsou navrženy chytře a háček spočívá v tom, že na onen konec je třeba dopravit obě dvě postavičky. Nejvíce potěší, když objevíte skvělou cestičku, pomocí které by se dalo dostat až na samotný konec levelu s oběma postavami. Nepotěší ale fakt, že po průchodu s jednou z nich náhle třeba zmizí podlaha pod nohama, a tím je pro druhého panáčka tato cesta ztracena, nadobro. Častými činnostmi bývá i přesouvání různých kamenů či mačkání pák k následnému otevření další cesty. Hra mimo jiné obsahuje i příběh, což je příjemné a vítané zpestření.

Grafika je na daný titul slušně propracovaná a nějaké zásadní chyby bych zde určité nehledal. Je večer a nechce se mi, no. Zvuková stránka je taktéž vydařená a potlesk si zaslouží dozajisté i hudba, která skvěle dokresluje atmosféru každého levelu. Dívat se na krásné pozadí a přitom poslouchat ladné tóny znějící z reproduktorů… je to jako sen.

Quadrax 3 je jednoznačně vydařeným remakem, který by žádný hráč ze staré školy neměl nechat ležel bez povšimnutí. Skvělá zábava na dlouhé chvíle je zaručena. Určitě stahujte!

80%
79%