Ptákhuhn

28. 1. 2004 > FreeHry > Arkády

Kdo by neznal jednu z nejúspěšnějších freeware/shareware her vůbec, průkopníka všemi směry, klasického Moorhuhna? Na poli počítačových her vznikla od data prvního vydání slepiček celá plejáda napodobitelů, kteří ovšem nikdy nesklidili takový úspěch. Podaří se to PtákHuhnu, jenž pochází z našich luhů a hájů? Proč by také ne, ale to se dozvíme v recenzi.

Hry vytvořené na bázi programu Game Maker jsou přijímány hráči s jistým skepticismem. Proč tomu tak vlastně je? Mnoho autorů se provinilo tím, že cizí titul vydávalo za svůj, který byl vytvořen právě v Game Makeru. Uvedu příklad za všechny, vzpomeňme na vývojový tým Stick-soft a jeho rádoby výtvory, jež se lišily od své šablony pouze hlavním menu. Dnešní hra je taktéž „naprogramována“ v Holandském GM, jak se na takové případy koukáte vy? Tak či onak, jedno je jisté, PtákHuhn je tu a spolu s ním i legrace na pár minut. Bohužel se jedná jen o jednotky minut, neboť má dílo mladého autora Jay Kay-e mnoho nevychytaných mušek. Tak například žádný časový limit. Ptáky, kteří mimo jiné nejsou příliš úchvatně ztvárnění, můžete střílet do aleluja, v čemž je kámen úrazu. Samozřejmě se s kamarády můžeme rovnat bodově, leč měřítko je bez časového limitu takříkajíc neobecné. Skryté srandičky rozhodně nehledejte, protože zde žádné nejsou. Jednoduše střílíte hejno papouchů, letící kolem nepříliš panoramatické krajinky. Krkolomné klikání na tlačítko pro střelbu tu a tam vystřídá tlačítko pro nabíjení, což nás bohužel z neúprosného stereotypu nevytáhne ani omylem. V podstatě se nejedná o nic revolučního, co by nás doprovázelo po zbytek našeho zhýralého života. Prostě a jednoduše, malá porce zábavy na krátkou chvíli.

*dodatek 27.2.2004: přidána nová verze=opravení chyb, z čehož plyne vyšší hodnocení.

Autor: Tomáš Vrána

30%