Polda 1: ČESKÁ ADVENTURNÍ LEGENDA

8. 11. 2005 > FreeHry > Adventury

Ano, vidíte správně. Autoři dnes již kultovní série her Polda, Zima software, nechali kolovat po internetu první z pěti dílů. Pojďme se společně podívat na to, jak se stařičký Polda chytá mezi ostatními freeware hrami. Už předem je ale jasné, že tu máme něco výjimečného!

OMLOUVÁME SE, ALE HRA MOMENTÁLNĚ KVŮLI PROBLÉMŮM S AUTORSKÝMI PRÁVY NEJDE STÁHNOUT.

Hry ze série Polda jsou snad nejslavnějšími českými adventurami. Skvělá 2D grafika, osobitý humor, výborný dabing ( Luděk Sobota svoji práci odvedl skutečně na jedničku s hvězdičkou ) a přitroublý hlavní hrdina – to vše patří ke třem prvním dílům oblíbené série. Čtvrtý díl se od svých předchůdců lišil hlavně 3D grafikou, vyšší obtížností a menší dávkou humoru. Podle většiny hráčů, mě nevyjímaje, šlápli autoři zatím předposledním dílem vedle: hra už nebyla tak zábavná a hrála si na něco, čím nebyla. Nedávno vyšel pátý díl, který ( alespoň podle autorů ) vrací Poldu do starých kolejí. Bohužel sem zatím neměl tu čest počin vyzkoušet, takže nemůžu soudit.

Dnes tu však máme první, dle mého nejlepší a nejoriginálnější, díl celé série. Hratelnostně je na tom Polda výborně. Dnes recenzované dílko překypuje ztřeštěným humorem, hlavní hrdina Pankrác ve vás vzbuzuje dojem přihlouplého nešiky apod. Je vidět, že hra vznikala v Čechách a každému, kdo si ji vyzkouší, musí být jasné, proč u nás má takovou popularitu a že v jakékoliv jiné zemi by neměla šanci na úspěch. Nemluvím samozřejmě o technické stránce hry (to, že by s českým dabingem neuspěla v Anglii, je samozřejmost :-) ), ale o celkovém stylu. Většinu českých hráčů chytla hříčka u srdce a není se čemu divit. Technické zpracování Poldy je skvělé a unikátní. Graficky je na tom více než dobře, zde si není na co stěžovat. Ozvučení je asi tím nejlepším, co lze na hře najít – kompletní dabing je prostě úžasný. Nevím, co chcete ještě slyšet. Hledat na hře chyby a snažit se vyšťárat nějaké ty zápory nemá cenu. Na freewarové scéně je prostě Polda unikátní počin a i když si myslím, že většina z vás už s ním měla tu čest, tak pro ty, kteří tuto kultovní hříčku ještě nevyzkoušeli, je stažení nutnost. Lepší adventuru zdarma (a legálně) ke stažení prostě nenajdete. Dnes recenzované dílko si prostě na nic nehraje a je to tak dobře. 92MB velký archiv je opravdu hodně, ale to je snad jediný zápor, který jsem na hře našel a jediná překážka, která brání Poldovi dosáhnout hodnocení 100%. Zkrátka, stahujte! :-)

Autor: Petr Bydžovský

97%
89%