Podzim - Animefest 2009

20. 5. 2009 > FreeHry > Adventury

Podzim. Dosti zvláštní jméno pro hru, že? Na druhou stranu se ale po chvilce přemýšlení nelze čemu divit – Podzim je natolik zvláštním a svým způsobem kouzelným počinem, že si prostě a jednoduše neobvyklé jméno zaslouží.

Valná většina lidí se někdy v životě stěhovala. A to minimálně jednou. Ne nadarmo se však říká, že je lepší vyhořet než se stěhovat, s čímž by jistě plně souhlasil také hlavní hrdina hry Podzim. Nedávno se totiž odstěhoval do nového domu. Naštěstí je to velmi daleko od města, a tak se Takkun – tak mu říkají, i když jeho celé jméno je Takiguchi – nudí. Jedinou jeho zábavou je surfování na internetu a vymýšlení jakési deskové hry. Jednoho dne se ale rozhodne prozkoumat okolí svého nového obydlí a nestačí se divit.

Podzim je další z pětice her vytvořených pro soutěž provázející nedávno konaný brněnský Animefest. Co to znamená? Že více než akci nebo přemýšlení si zde užijete čtení textů. V případě dnes recenzované hry to platí dvojnásob, protože tady se to texty skutečně jen hemží, takže pokud nejste trpěliví, abyste deset minut čekali, než vás hra zase pustí k nějakému rozhodování, nemusíte Podzim ani stahovat. Dialogy a monology jsou však vcelku dobré a občas se u nich i zasmějete.

Audiovizuální zpracování by se dalo charakterizovat jedním slovem – skvělé. Hezky upravené fotky a sympatické obrázky postaviček spolu se stylovým hudebním doprovodem utváří skvělou atmosféru. Pokud však nemáte rádi podobný typ her, kdy čtete a dlouho čekáte na to, až se před vámi konečně objeví nabídka složená obyčejně ze dvou možností jak se v dané situaci zachovat, abyste se následně prožila znova a znova, budete od počítače odcházet s hořkou pachutí.

• + Precizní audiovizuální zpracování
  • + Místy vtipné texty
  • - Velké množství textů