Pahoda Tower Defense - nikdo nesmí projít

11. 11. 2009 > FreeHry > Strategie

Země Pahoda je v nebezpečí, nepřátelské hordy se snaží dostat do jejího nitra, kde hodlají plenit a zasévat zlo a beznaděj. Řádně opevněte jedinou přístupovou cestu v pohraničí a nenechte je projít.

Princip hraní není složitý, rozmístíte věže, vylepšíte ty, které vylepšit chcete a jakmile již nemáte peníze, povoláte další vlnu nepřátel, která prověří efektivitu vaší demoliční linie. Věží je všeho všudy sedm typů, z nich šest je možné třikrát upravit. Poslední krystalová věž se upravovat nedá, ale protože se jedná o nejsilnější útočnou věž, ani to tolik nezamrzí. Věže nakupujete za peníze, které získáte z každého zabitého monstra, neboli klasika.

Takto můžete směle pokračovat skrze 35 připravených vln v každé ze čtyř připravených map. Trochu zmatečné mi připadalo samotné dohrání hry, po vlně 35 se dostanete k další vlně, ale nikdo již nechodí. Chvíli zmateně koukáte na monitor, klikáte na obrazovku, až nezbude nic jiného než dát "zpět". Jde o jednu z nedotažeností, které srážejí výsledný dojem z hraní.

Hra byla vytvořena v Game Maker 7.0 Pro a bohužel se nedočkala žádné větší optimalizace plynulosti hraní. Tlačítko zrychlení přestane působit, jakmile začnou věže střílet a tak postrádá vlastně význam, neb se vše pohybuje rychlostí 1x, ne-li nižší. Po grafické stránce není co vytknout, monstra se batolí a věže je drtí za efektních explozí. Zvuky nejsou aplikovány, ale jsou zastoupeny hudebním doprovodem. Což je pro věžovky typické, neb střelba z věží po chvíli přehluší muziku, takže je nutné se rozhodnout buď pro zvuky anebo hudbu.

Pahoda Tower Defense je hra postavená na základech tower defense žánru, kterých se drží zuby nehty. Ač z hlediska herního principu nepřináší vlastně nic nového, přesto jde o hratelný počin a na několik chvil dokáže hráče zaměstnat a zabavit.

• - Rychlost
  • - Konec

Autor: Marek Kunc