Not Just Another Fucking Space Shooter

16. 5. 2006 > FreeHry > Akční

Je to jen další tuctová vesmírná střílečka, kterých jsou na internetu mraky a nebo je Not Just Another Fucking Space Shooter něčím zvláštní? Stáhněte si tuto příjemnou „kapesní“ minihru, která vznikla jako bokovka při vývoji hry Project Ignis, a uvidíte sami.

Při přípravě zajímavé akční arkády Project Ignis, která se odehrává ve vesmírném prostředí, vznikla malá bokovka jménem Not Just Another Fucking Space Shooter. Jan Jirkovský a Peter Kahoun se rozhodli vytvořit „jakýsi malý předvoj velkého projektu“. Hlavním lákadlem pro herní vývojáře je otevřenost celého balíku, k dispozici je design dokumentace a post mortem. V čem se má tedy lišit od ostatních tuctových vesmírných stříleček? Jeho hlavní útočnou zbraní je vyzývavá obtížnost a hezké grafické zpracování. No posuďte sami.

Hned po stažení 1 MB souboru hry a spuštění vás překvapí malé, až roztomilé okno. Jednou krátkou anglickou větou budete uvedeni do příběhu a následně vtaženi rovnou do akce, že ani nemrknete. Z pravé strany okna na vás začnou útočit nepřátelé, dohromady jich za hru můžete potkat čtyři typy – od těch jednodušších, co se skoro nezmůžou ani na střelbu, po náročnější protivníky, jejichž střelám se jen těžko uhýbá. Vy máte postupně k dispozici čtyři druhy zbraní. S tou vyzývavou obtížností to autoři myslí opravdu vážně, dát hned na první pokus více jak 150 bodů není hračka. To, jestli se hon za body stane motivací pro další hraní, je otázkou povahy každého hráče, nic méně věřím, že Shooter(jak také zní zkrácený název) stojí za více než jedno spuštění.

Velikost okna 320x240 a celkovou jednoduchou a líbivou koncepci malé hry považuji za velmi dobrý nápad. Minihra plní opravdu svůj účel něčeho malého v rohu obrazovky, co unikne zraku šéfa, když náhle vstoupí do kanceláře. Stejně tak je to působivé odreagování při psaní seminárních prací a čehokoliv, co významně zatěžuje mozkové závity. Statické vesmírné pozadí vypadá velmi dobře, neruší zbytečně a díky kontrastnější barvě lodí se v něm rozhodně neztratíte. Ukazatel bodů je v podobě obrázku dolaru v levém spodním rohu. Hudba Štěpána Voleše se do hry opravdu hodí a podtrhuje celou akci.

Not Just Another Fucking Space Shooter je sice další vesmírná střílečka, ale nemyslím si, že by zapadla mezi mraky těch ostatních, co na internetu můžete najít. Působivá grafika z ní dělá dílo hezké už na pohled, náročnější obtížnost si přímo říká o další spuštění a její malá velikost je příjemným bonusem. Rozhodně stojí za vyzkoušení.

Autor: Jitka Pospíšilová

52%
0%