New Castlevania - flashback

25. 3. 2009 > FreeHry > Ostatní

Před několika málo dny konečně spatřil světlo světa dlouho očekávaný titul New Castlevania 2. Pakliže jste však ještě neměli tu čest s prvním dílem, dnes máte skvělou příležitost na seznámení.

Josef Vrabec, tehdy ještě žák základní školy, velmi rád navštěvoval svého kamaráda, vlastnícího Nintendo, jen aby si opět mohl zahrát svou oblíbenou hru Castlevania. Byla to chytlavá atmosférická plošinovka a skoro každý by s ní byl spokojen. Jenže ne tak Pepa, ten se jen tak, ze dne na den, rozhodl napsat svou vlastní verzi.

Programovat začal na Atari 800xe, později v Qbasic na PC, přičemž se rozhodnul zachovat atmosféru původní  hry a částečně se inspiroval i po její příběhové a grafické stránce. Hru ale nakonec vytvořil v GameMakeru, o kterém si myslí, že by neměl být až tak opovrhován. Výsledný produkt neměl být ani tak určen pro souboj s konkurencí či jako téma pro věhlasné herní kritiky. Cílem jednoduše bylo vytvoření hry pro autorovo vlastní potěšení. Pepa neměl připravené žádné stohy papírů s obsahem, takže pracoval prakticky „za chodu“.

Ve hře ovládáte hrdinu (nebýt hlasu, řekli bychom spíš hrdinku) a spolu s ním procházíte třicet úrovní plných nepřátel, přičemž se snažíte sbírat balíky s penězi, či životy a zdraví. Prostředí hry jsou velmi variabilní. Jednou budete prozkoumávat hrad, po té překonáte nebezpečný les, abyste se dostali do tajemných sklepení a nakonec se nechali okouzlit například nádhernými vodopády... Stejně tak variabilní jsou i nepřátelé. Ze začátku budete pokořovat jen všudypřítomné orly ale později narazíte i na nemrtvé, kostlivce, medůzy, či jiné fantaskní stvoření. Ani váš zbraňový repertoár nezůstane pozadu a i když to ze začátku vypadá jen na obyčený bič, později se vám do rukou dostanou házecí zbraně, nože, bumerangy a fantasy obdoby Molotova koktejlu. Nudit se tedy rozhodně nebudete.
I když New Castlevania obsahuje pár chyb, po programové stránce není úplně vyladěná a nejde pustit na nejnovějších Windows, má jistě něco do sebe. Grafikou i principy připomíná plošinovky staré školy a proto ji tak dnes budeme hodnotit. Kdybychom se na ni dívali běžným kritickým okem, asi by si od nás přílišná hodnocení neodnesla, a proto jsme dnes trochu povolili v naší nostalgii.
  • + Atmosféra
  • + bossové
  • + variablitia prostředí