New Castlevania 2 – s bičem na Drákulu

26. 3. 2009 > FreeHry > Ostatní

Čerstvá hra nadějného českého vývojáře právě opouští naše chamtivé ruce recenzentské, aby si našla cestu k vám dychtivým hráčům a ukázala, že Castlevania ještě zdaleka nepatří do starého železa.

Postarší Super Castlevania 4, původem ještě z Nintenda si našla cestu k srdci mnoha hráčů, mimo jiných i k Josefu Vrabcovi, který na její motivy vytvořil hned dvě hry. První z nich (New Castlevania) jsme zrecenzovali včera a druhou, tu níž bude v následujících odstavcích řeč, naprogramoval proto, aby navázal na svůj předchozí úspěch a ukázal, jak moc se původní hra ještě dala vylepšit.

NC2 se nám po nainstalování a spuštění ihned představí jako vymazlená dobrodružná akce, a to už svým pojetím v menu, kde můžete vidět hezky nakreslené pozadí, jež se dnes u freeher vidí skutečně ojediněle. Celkově pak hra působí velmi precizně a stylově. Leč trochu jako z doby kamenné, ale i to byl nejspíš záměr. S tím však překvapivě přichází hned největší úskalí tohoto počinu, neboť ten je až příliš svazován se svou předlohou. Už slovo "New" v názvu by mělo symbolizovat moderní pojetí staré slavné hry, jeho inkarnaci do „Nové“ podoby. Z čehož nám jasně pro New Castlevania 2 vyplývá zaměření jen na specifický okruh hráčů.

To však může být přece jen trochu škoda. Protože na jednu stranu tu máme pomalé toporné pohyby vašeho avatara a promýšlení každého jeho kroku po obrazovce, doprovázeného stisknutím nespočtu tlačítek na klávesnici, a na straně druhé opravdu velký kus poctivé práce v pozadí, stejně tak jako variabilitu všeho okolo, počínaje prostředím, zbraněmi konče.

Od New Castlevania 1 tento titul dělí mnoho vylepšení, takže se jedná o pokračování, jak se patří. Máme tu podporu nových Windows, animované intro, ukládání pozic po každém levelu, vylepšenou fyziku i grafiku, více úrovňové mise, více animací, pestřejší souboje a takhle bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Zkrátka a dobře technická stránka je až na pár výjimek více než obstojná a pro smysl hry sloužící dobře.

Po stránce hratelností se jedná o tradiční old-school agenturu-rubačku, kde je váš jediný úkol ve zdraví přejít na konec mapy, nasbírat co nejvíc bodů a jen tak mimochodem občas porazit nějakého toho bosse. Pro hráče prvního dílu, v tomto ohledu nic nového. Naštěstí tu ale přibývá dospělejší a ještě vážnější hratelnost než minule, což zase někomu může sedět víc, někomu míň. Ne každý si zvykne na pomalejší chůzi a občasné řešení logických hádanek při přinášení beden.

Závěrem - NC2 je hra, kterou si určitě zamiluje spousta z vás a která si kolem sebe brzy vytvoří velkou základnu hráčů. My ostatní, jež Castlevania 2 až tak příliš neoslovila, můžeme držet palce autorovi aby do třetího dílu zakomponoval alespoň lepší engine a trochu se oprostil od původní Nintendo předlohy, nebo z názvu potenciální třetí Castlevanie vyhodil slovo „New“.

• + Atmosféra
  • + Design levelů
  • - Velikost