Nanozoa - nanoboj

10. 8. 2009 > FreeHry > Akční

Moderní lékařství jde kupředu takřka mílovými kroky a každou chvíli se dozvídáme nějakou novinku, co vědci zase objevili za lék. Ve hře Nanozoa se jednomu takovému zlepšovátku podíváte pěkně z blízka. Nebo spíš z nanoblízka.

Nanozoa je titul vytvořený pro potřeby Letní vývojářské soutěže Velkýho Chytráka z roku 2006 na téma Vynálezy kolem nás. Autor Petr Šťastný se rozhodl podívat do budoucnosti medicíny, a tak se zde setkáte s kybernetickým nanomikrobem Nanzoou, kterého v laboratořích Marshalova výzkumného institutu vytvořila lékařka Aki Ross, aby tento mrňousek ničil zlé bacily vně lidského těla.

Vaším úkolem v každém levelu  tak bude zničit veškeré nepřátele v podobě rozličné havěti a dokonce i silných bossů. Zpočátku na to budete mít laser, později zbraň vysílající vysokofrekvenční signály a nakonec se dostane na jakousi obdobu kulometu. Že proti vám nebudou mít ti malí mikrobové šanci? Ale kdeže! Nepřátele se rodí pořád dokola, a pořádají na vás nálety, klidně i ve skupinkách, takže budete mít co dělat a není vyloučené, že při hraní několikrát i zemřete. Snad jen škoda, že hra nepřináší nějaké výrazné novinky a jedná se tak o klasickou sho´em´up střílečku v jiném kabátku.

Grafické zpracování je velmi originální – vše vidíte pod mikroskopem, kde je vše detailní černobílé a působí to opravdu povedeným, až plně profesionálním dojmem. Vedle grafiky se ztrácí hudební doprovod, který je opravdu hodně tichý. Na to, že byla hra vytvářena týden je tohle více než výtečný výsledek. A nebýt krátkosti a pozdějšího stereotypu, jistě by se hodnocení vyšplhalo někam na osmdesát procent. I tak se nicméně jedná o velmi kvalitní titul, který by si bez výjimky měli vyzkoušet všichni hráči – odpůrci Game Makeru hlavně.

• + Úžasná grafika
  • + Nanotechnologie
  • - HW nároky