Mykendia

17. 2. 2002 > FreeHry > Adventury

Jste-li milovníci adventure her, jistě mi dáte za pravdu, že jich není nikdy dost, ostatně jako všech dobrých her :o). Mykendia je jedním takovým průměrným počinem, pocházejícím ze sousedního Německa, ale i přesto je celá hra v angličtině. Již při shlédnutí začátku intra mi bylo jasné, že toto bude humorná záležitost. A bylo tomu opravdu tak. Příběh začíná ve Věži démonů, kde její král, takový zlý zelený démon, se chce neustále bavit a hledá k tomu nejrůznější příležitosti. Proto se rozhodl zaútočit na království Mykendie a vy – člověk jménem Falk - jakožto nejlepší hrdina této země jste byl povolán za jediným účelem – najít způsob, jak rozesmát krále démonů. Poté se už do hry vrháte vy a jak se věci vyvinou, závisí jenom na vás.
Mykendia je typická point-and-click adventura a na její ovládání vám tudíž stačí pouze myš. Najedete-li kurzorem myši ke spodnímu okraji obrazovky, vysune se inventář s předměty, které vlastníte, a taky seznam všech akcí, které můžete s hrdinou provádět. Toto mi příliš nevyhovovalo, protože bylo by rozhodně lepší, kdyby se změna akce (mluvení, prohledávání atp.) provádělo přes pravé myšítko, takto je to moc zdlouhavé.
Ve hře potkáte mnoho postav a navštívíte několik lokací, jež se vám postupně otvírají. Obtížnost hry je průměrná a jste-li v adventurách sběhlí, měli byste hru dohrát v pohodě za jedno odpoledne.
Zpracování by mohlo být lepší, i když je pravdou, že jsem viděl i hůře vypadající hry. Grafika je průměrná a na první pohled vypadá sympaticky. Jedinou věcí, která je na hře zarážející, je její velikost, která, řekl bych, mohla být daleko menší, než je tomu teď.

Autor: Michal Acler

75%
67%