MUP

5. 10. 2002 > FreeHry > Textové

Vážení pařani, vážené pařanky. Milí uživatelé PéCé. Váš oblíbený web s plnými hrami, nesoucí název Freehry.cz, si vám dovoluje představit tuzemský herní softwarový produkt "MuP: Podivná hra". Pohodlně se usaďte u svých mašinek a začtěte se do následujících řádků.

Dozvíte se totiž něco, co ještě určitě nevíte a přečtete si to, co jste ještě dosud nikdy nečetly. Ale nyní již zanechme formalit a věnujme se již tomu, proč tu vlastně jsme :-) MuP: Podivná hra je zajímavá textová gameska. Její vývoj začal někdy koncem roku 1997 a dokončena byla v září roku 1999. Ovšem vývoj hry, během této dlouhé doby, také nějaký čas stagnoval. Hra je, co se týče rozsálosti, velmi dlouhá a je rozdělena na tři díly, aby netvořila jeden veliký mixguláš. Ovšem některým hráčům se může zdát hra krátká - jde pouze o věc názoru.

Jen samotné texty obsažené ve hře zabírají, dle slov autorů, uvěřitelně neuvěřitelných 140 kB - což je opravdu šíleně velké množství, které by za normálních okolností zabralo 80 stránek textu. Zajímavé také je, že původní koncept autorů byl pouze vytvořit hru pro pobavení svých spolužáků a nakonec z toho vznikla, přinejmenším, velmi slušná hra. Textové hry jsou přitom stále jakýmsi undergroundem ve světe počítačové zábavy, někdo dokonce tvrdí že patří do propadliště dějin, do světa osmibitů nebo dvaosmšestek. Vězte však, že to není pravda. Neustále vznikají textovky nové, někdy i velmi dokonalé. A například i kdysi vcelku známé české grafické adventurky Bobule nebo 7 dní a 7 nocí, by se daly zpětně zařadit mezi textové hry s grafickým interface. Textovky vznikají a vznikat budou neustále, jejich vývoj je totiž vcelku jednoduchý a může si je vytvořit takřka každý, stačí umět základy nějakého programovacího jazyka. Existují dokonce i české textové hry napsané v HTML, Javě nebo, ač je to k neuvěření, v Dosovských BATech.

A jaký je příběh hry? Vyhnu se superlativům a řeknu, že je prostě zajímavý. Začíná takto: Ocitáte se v rolích agentů Freddyho a Jany (že by parodie na Muldera a Scalyovou?), kteří musejí odletet řešit případ podivných vražd do České republiky, s niž jsou ony vraždy lokalizačně svázány. A proč jsou ty vraždy tak záhadné? Zabití lidé jsou totiž zohaveni tak, aby nešlo poznat, do jakého živočišného druhu kdysi patřily. Mají utržené končetiny, rozlámané kosti po celém těle a hlavně jsou obleptáni podivným slizem. Vraždy jsou nejprve připisovany UFOunům. Pak si však agenti vzpomenou na jinou, reálnější, variantu: "To je přece MuP, Mutoidní Příšera. Několik takovýchto případů se kdysi odehrálo v České republice. Poslední z nich však asi před padesáti, šedesáti lety. První z nich se odehrála 7. dubna ve Vitkovických železárnách v Ostravě, druhá 8. dubna v Bartovicích, třetí 9. dubna v Šenově, čtvrtá 10. dubna v Havířově. Všechny se odehrály ve večerních hodinách. Je 11. dubna, dle všech indicí se má odehrát další vražda. Netrvá dlouho a oba washingtonští agenti FBA (Federal Bureau for Adventures) se ocitají na letišti a odlétají do, pro ně neznámé, České republiky. Problémy pro Janu a Freddyho však začali hned po příletu na letiště. Byly přece v České Republice, tedy na divokém západě Evropy. Nejprve je chtěli zatknout za nedovolené ozbrojování, poté se jim ztratily zavazadla, cestou do Havířova dostali několik pokut a nakonec jim auto v Havířově vypovědělo službu. Když hledali příčiny toho, proč auto nejede, zjistili, že jim někdo ukradl motor a auto jelo poslední tři kilometry setrvačností, byl to strašný šok. Poslední kapka přišla, když se přepravovali přeplněnou městskou dopravou a někdo je okradl o všechno, co ještě měli. Doklady, zbraně i peníze - vše bylo fuč. No a pak už je všechno pouze na vás. Jste tajný agenti, ocitáte se bez prostředků, v cizí zemi a musíte řešit šílený nápad. Tak do TOHO! Stahujte, stahujte, bude se vám to líbit. Je to dobrodružství, je to zábava...

Autor: Speciál

• freehra - Pod pojem freehra se řadí veškeré hry, které můžete zdarma vyzkoušet, byť třeba s řadou omezení. Do této kategorie tudíž patří jak klasické freewarovky, tak i trial verze, shareware produkty, případně jakékoliv flashové hry, na něž se podobné licence rovněž vztahují.
65%
100%

MUP