Mr. Robot - Wall-E v novém

2. 6. 2010 > Indie Hry > Arkády

Epický příběh přátelství mezi stroji, zrady a hamounství, který jako by vypadl z oka filmu Wall-E. Prožijte dobrodružství v šasi jednoho z pomocných robotů!

Asimov je nízko postaveným robotem na lodi jménem Eidolon, která převáží stovku zmražených lidí, aby založili kolonii v nové části vesmíru. Loď je proto řízena centrálním počítačem, jenž ovládá mimo jiné i veškeré robotstvo na palubě. Když se však tento stroj porouchá a zblázní, je to právě na Asimovovi, aby se vymanil z jeho moci a zachránil své přátele, včetně jeho milé, Zeldy. Demo tohoto epického dobrodružství si můžete u nás samozřejmě stáhnout zdarma.

Čeká na vás dlouhá cesta v roli Asimova vedoucí snad až k zachránění celé lodi a cenné lidské posádky. Pochopitelně to nebude procházka růžovým sadem, jelikož drtivá většina robotů, na něž během ní narazíte, bude stát proti vám a vašemu postupu za spravedlností. Podobně to bude i s připravenými lokacemi. Ty jsou často velmi členité a plné nebezpečných míst, do nichž není dobré vstupovat. Některé, jako třeba mělká voda či oheň, uberou část zdraví vašeho žlutého robota, jiné znamenají rovnou ztrátu života.

Jednou z částí vašeho snažení tak bude překonat tyto nástrahy. K tomu slouží nejrůznější spínače, posuvné bedny, vyjížděcí a zajížděcí sloupky, výtahy nebo třeba zvedací jeřáby. Cesta skrz prostředí se přitom otevře vždy jen při splnění určitých podmínek - třeba stisknutí několika spínačů najednou. Na vás pak bude vykoumat, jak toho dosáhnout.

Postupem času navíc získáte spojence, kteří vám budou radit, a někteří ochotně prodají nejrůznější vychytávky. Ty poslouží především při hackování palubních systémů. A právě tato část přidává hraní na zajímavosti, protože se jedná o úplně samostatnou kapitolu. Ta spočívá v tahovém principu, který je asi nejznámější ze strategie Heroes of Might and Magic.

V případě Mr. Robot máte k dispozici tzv. ducha, pomocí kterého se utkáte s obvody hackovaného systému. Ten se skládá z pamětí RAM, procesoru a tak dále, ale to není důležité. Hlavní totiž je projít všechny součástky a přesvědčit se, jestli v nich nejsou nějací nepřátelé. Pokud ano, začíná souboj vašeho ducha - či duchů - a několika nepřátel různých obtížností. Hraje se zde na kola, tudíž nejdřív rozdělíte útoky vašich duchů a pak dojde k souboji. Takto se to opakuje do doby, než jedna ze stran nekapituluje. K usnadnění vám poslouží různé bonusové útoky a předměty. Ty například vyléčí vaše duchy, zlepší jim útok či obranu nebo třeba dočasně oslabí soupeře.

Toto zpestření přidává jinak převážně logickému konceptu na zajímavosti a zábavě a celé hraní díky tomu není stereotypní. Autorům se podařilo skvěle namixovat poměr těchto dvou složek a vytvořit tak titul, který se jen tak nevidí a nabízí hráči neobvyklou hratelnost. Ostatně na to jsou tvůrci z Moonpod specialisti.

Grafika hry je zpracována kompletně v pěkných třech rozměrech, které detailně zobrazují všechny interiéry kosmické lodě. Jednotlivé lokace jsou poměrně charakteristické, takže si člověk zapamatuje, kudy šel. I jednotliví roboti jsou vytvořeni s citem pro detail. Podobně je to i s různými grafickými efekty a "bojovým módem". Na hru takového ražení nechybí samozřejmě zvuky a hudba. Ty však výrazněji nevyčnívají ani hraní nekazí. Asi jedinou výtkou tak zůstane občas horší orientace v prostředí, kdy jsou některé překážky schované a hůř viditelné.

Nezávislý titul Mr. Robot mě velmi překvapil a zároveň nadchl. Zásluhu na tom má především skvělý příběh, svým námětem jakoby ze života. Také samotný koncept dokáže zaujmout a zabavit na dlouhou dobu, takže nehrozí, že byste po pár minutách hru vypnuli a už ji nespustili. A to vše je zabaleno v pěkné 3D grafice, která však neslouží jen jako ozdoba jinak nefungujícího konceptu.

• + skvělý příběh
  • + logická + bojová část
  • + grafika
  • + hratelnost a zábava
  • - horší orientace v 3D prostředí

Autor: Jan Pillár

85%
97%
(24.9 MB)
530×

Operační paměť: 256 MB RAM
    Grafická paměť: 16 MB

Hlavního hrdinu můžete ovládát klávesnicí i myší. K pohybu slouží kurzorové klávesy nebo pohyb myší se stisknutým levým tlačítkem. Skáčete pomocí Ctrl nebo pravého tlačítka myši. K interakci slouží klávesa Shift nebo prostřední tlačítko myši. V menu slouží Ctrl k potvrzování a Shift k rušení. Esc pro návrat do menu.