Monsters - akční RPG ve 3D

11. 6. 2009 > FreeHry > RPG

Pokud žízníte po postapokalyptickém 3D akčním RPG, tak jste tu správně. Titul Monsters se totiž zmíněnými parametry vyznačuje v míře více než vrchovaté.

Samotné hraní je protkáno zajímavým příběhem, odehrávajícím se na naší matičce Zemi. Poklidný život pozemšťanů naruší příchod nepřátelských monster, která systematicky vyhlazují lidskou rasu. Lidé po prvotních pokusech o obranu pochopí, že jejich nepřátele vlastně nelze zabít. Zabitá monstra po chvíli opět vstanou a vrhnout se do dalšího boje. Zbytky zdevastované civilizace se proto uchýlí do jeskyní, kde se chtějí před invazí skrýt. Tak tomu je až do chvíle, kdy zasednete k počítači a vtělíte se do jedince, který není s aktuálním stavem spokojen a rozhodne se s monstry bojovat. Ale, jak bojovat s někým kdo nemůže umřít?

Během prvních chvil hraní dostanete postupně instrukce ohledně ovládání hry a dojde i k dalšímu pokračování úvodní zápletky. Nejdříve se nepřátelským jednotkám vlastně pouze vyhýbáte, ale to nebude dlouho trvat. Ovládnete magii overlordů a začnete oživovat a kontrolovat padlá monstra, s jejichž pomocí a s postupným dalším ovládáním magie se vydáte na tažení s jediným cílem, vyčistit Zemi od monster.

Hlavním lákadlem tohoto titulu je bezesporu jeho profesionální zpracování. Všemu vévodí vysoká úroveň 3D grafiky, veškeré modely, ať už prostředí, monster, či postavy jsou kvalitně zpracované a proto není problém vše na obrazovce snadno rozpoznat a zorientovat se. K dokreslení dojmu ze hry patří i podmanivý hudební doprovod, měnící se nejen podle lokace, ale reagující i na aktuální herní situaci.

Nejen technické zpracování, ale i samotné vlastní herní akce a postupné vylepšování hlavního hrdiny zvyšují atraktivnost tohoto počinu. Oživováním padlých nepřátel je všudypřítomným  a vítaným herním prvkem. Časem narazíte i na silná monstra ovládající magii, které samo sebou můžete po jejich zabití znovuoživit do svého týmu a jejich magické síly používat proti nepřátelským monstrům. Samotná magie má jen několik forem, ale naprosto to stačí. Již bylo zmíněno oživování, ale stejně tak je možné po čase používat i útočná kouzla, ať už na jedince, nebo se zaměřením na plochu. Poslední formou magie je léčení členů týmu. Tím jsou veškeré zásadní herní možnosti vyčerpány, nečekejte tu žádné zbraně, ani tabulky s přehledy vlastností, vše je vyvedeno jasně a jednoduše za účelem udržet herní tempo a využít akční potenciál titulu na plno. A to se mistrovsky zdařilo.

Najdou se však i nějaké nedostatky, občasné nepřesnosti ve vykreslování krajiny však nejsou ničím, co by zásadně kazilo dojem. Hůře na tom je ale ovládání, převážně zaměřování do bitevní vřavy, spolu s nemožností ve hře přenastavit standardní ovládací klávesy mírně znepříjemní hraní. Nejde však o fatální nedostatky a po chvíli si zvyknete. Nakonec se zdá, že největší chybou tohoto titulu je fakt že končí příliš brzy, což ale opět s klidem převáží jeho kvalitní zpracování.

Celkově je jasné, že si po nainstalování do počítače dopravíte titul vysokých kvalit, který nejde nedoporučit. Proto neváhejte a vydejte se zbavit Zemi nechtěných okupačních monster.

• + 3D grafika
  • + Zvuky a hudba