Monopoly Deluxe: PENÍZE DĚLAJÍ PENÍZE

27. 7. 2006 > FreeHry > Strategie

Nakoupit pozemky, stavět domy a hotely, obchodovat na burze a vybírat peníze za nájem – v tom nalezne štěstí každý příznivec známé deskové hry Monopoly. U nás spíš převládá její úprava Dostihy a sázky. Dnes si ale představíme konverzi původní americké deskovky do PC podoby. Tak pojďme investovat!

Slavná desková hra Monopoly je dílem jednoho člověka, Charlese Darrowa, který ji vytvořil už v roce 1933. Prodal práva bratrům Parkerovým a ti z ní udělali nejlépe prodávanou deskovku vůbec. Za doby druhé světové války se Monopoly dodávaly do zajateckých táborů… v herních balíčcích s penězi se spojeneckým vojákům pašovali pravé peníze, do krabic se vkládaly kompasy a únikové mapy. Už v roce 1970 byla vydána edice v Brailově písmu pro slepce. Také stojí za zmínku, že nejdelší hra Monopolů trvala téměř 70 dní v kuse a že nejdražší sada byla vyrobena ze zlata a ze stříbra a stála 25 000 dolarů.

Pokud neznáte klasické Monopoly, tak možná budete překvapeni některými odlišnostmi v pravidlech od našich Dostihů a sázek… například pokud nekoupíte pozemek, na který stoupnete, tak následuje aukce, kde se už nemovitost prodá nejvyšší nabídce. Také vás možná překvapí svérázné figurky kroužící po herním plánu: pes, auto, bota, businessman, parník a mnoho jiných. Tato hra zpracovává deskovku velmi kvalitně, ovšem chybí možnost mít stále před sebou seznam vlastnictví jednotlivých hráčů… pro tuto informaci musíte navštívit okno pro prodej. Jinak se jedná o velmi kvalitní konverzi. Samo sebou je lepší, když k počítači zasedne více hráčů, ale i počítačová inteligence není nijak zaostalá… bohužel pak pravděpodobně budete postrádat různé koaliční dohody, hádky o prodeji apod.

Graficky na tom hra není tak špatně, jak se zpočátku zdá. Nabízí nám totiž spoustu nápaditých obrázků, které stylem připomínají komiksové ilustrace ve Falloutu. Jinak jde o klasický 2D interface, kde psy, auta a jiné kreatury běhají po kraji herního okna. Co se týká zvuků, pokud pochopíte dobu vzniku a specifickou atmosféru hry, tak se vám zalíbí… jinak na nich nevidím nic extra. Hudba chybí.

Hráč, který je už unaven našimi českými Dostihy a sázkami, asi rád sáhne po něčem podobném a přesto jiném. Jinak se Monopoly určitě zalíbí milovníkům deskové předlohy a těm, kteří hledají původní zdroje originálních nápadů.

Autor: Martin Pírko

75%
75%