Missionary: KONEČNĚ RTS

26. 6. 2005 > FreeHry > Strategie

Náboženské spory a války jsou velkým problémem. Dnes se však na tyto konflikty podíváte s nadhledem. A to doslova, protože tu pro vás máme parádní realtimovou strategii! Kdo se ve freeware trochu orientuje, určitě ví, že kvalitní strategie se jen tak nevidí. Pusťte se do ní!

Když poprvé spustíte Missionary, určitě na vás zapůsobí jakýmsi dojmem propracovanosti, kterým disponují komerční strategie. Je tu totiž všechno, co byste mohli v opravdové strategii hledat - tutorial, hodně rozsáhlý a užitečný help i s popisem jednotek, stran a budov. A tak by vás ani ve snu nenapadlo, že tahle ta hra je vytvořena v Game Makeru. Když už se pustíte do samotného hraní (určitě si nejdřív projděte krátký a užitečný tutoriál), grafika vás zrovna nenadchne, ale od hry vytvořené v Game Makeru nemůžete čekat víc. Zato dojem propracovanosti zůstává - budujete kostely, stavíte nové jednotky a zabíráte části města, abyste získali co nejvíce peněz a věřících. Každá jednotka, jak již tomu bývá, slouží k něčemu jinému - misionáři k zabírání nových částí, kazatelé káží v kostele a tak udržují okolí kostela pod vaším vlivem a poslední základní jednotkou jsou budovatelé kostelů. Pak ale můžete vylepšovat a otvírají se vám další možnosti. K tomu všemu vám hraje celkem slušné ozvučení. Zdálo by se, že tahle hra nemá chybu. Bohužel se ale velké rezervy najdou v ovládání. Podle návodu by v pravém horním rohu měl být jakýsi interface, mně se ale nepodařilo ho přimět, aby se objevil. Také, pokud misionář již "přebarvil" čtverce na vaši stranu, nelze s ním myší hnout a musíte mu činnost vypnout pomocí hotkey. V menu akcí jsou moc velké fonty a tak musíte klikat vždy na horní okraj příkazu, aby se náhodou nespustil ten pod ním. Takové bugy byste asi po propracovanosti zbytku hry nečekaly.

Missionary je hodně propracovanou realtimovkou, která vás určitě zaujme. Moc dobrou grafikou se sice pyšnit nemůže, ale to se dá s klidným svědomím odpustit. Co už ale jen tak nepřekousnete, jsou chyby v ovládání. Některé bugy jsou dost nesmyslné a lehce opravitelné. Je to škoda, ale pokud se přes to přenesete, objevíte bezesporu kvalitní a zábavnou strategii.

Autor: Štěpán Vizi

80%
0%
(9.4 MB)
1121×

• Hardware: Procesor: 400 MHz

Ovládání je jednoduché: při výběru akce u jednotky klikejte na vrchní okraj textu, jinak se aktivuje možnost pod tím. Když misionář "dopřebarvuje" čteverec, musíte ho pomocí hotkey P zastavit v činnosti a teprve pak s ním lze pohybovat. Je obecně lepší ovládat hru pomocí hotkey (popsané v helpu).