Mirror Lied - není RPG jako RPG

7. 7. 2009 > FreeHry > RPG

Tajemný příběh, stísněná atmosféra, precizní grafické zpracování a perfektní hudba? Nejsou to klíčové vlastnosti všech pořádných RPG? Ano! A dnes recenzovaný titul Mirror Lied se jimi může směle pyšnit.

Když vám prozradím, že Mirror Lied je vytvořen v programu RPG Maker, z něhož poslední dobou vychází tituly nevalné kvality s trochou nadsázky až na název úplně stejné, leckoho to může odradit od dalšího čtení anebo případného hraní. Nicméně to by byla velká chyba, protože Mirror Lied není tradiční RPG, jak by se mohlo zdát. Nečekejte tady žádné souboje s monstry, rozsáhlé lokace, spoustu úkolů a NPC, chybí dokonce i jakékoli rozhovory. Mirror Lied je věru zvláštní zástupce svého žánru.

Dějová linka hry je mírně zmatená, vám však postačí, když budete vědět, že se ocitnete v roli malé holčičky, která se právě probudila ve svém pokojíku. Problém je v tom, že kromě ní se v celém velkém domě nikdo nenachází, což samozřejmě není samo sebou, a tak se vydáváte na průzkum po temných lokacích, kde jsou vašimi jedinými společníky předměty. Právě interakce s nimi je stěžejním bodem hry. Můžete si například měnit šaty, napouštět a vypouštět vodu z umyvadel a další více či méně důležité činnosti, jež využijete pro postup hrou. Jen musíte bedlivě pátrat a potom také trochu přemýšlet.

Jak je zmíněno již v perexu, titul se může pyšnit vysoce kvalitním audiovizuálním zpracováním. Detailní pixel artovou grafiku doplňuje tajemný hudební doprovod a obě tyto složky společně vytváří skvělou atmosféru. Pakliže máte rádi něco neotřelého a rádi dlouho zkoumáte věci, určitě si Mirror Lied nenechejte ujít. Jestli vás ovšem nebaví dlouho přešlapovat z místa na místo a lámat si hlavu s tím, jaký bude další krok, vyzkoušejte raději něco akčnějšího.

• + Hezká grafika
  • + tajemná hudba
  • + Originální