Mesto: STAŇTE SE STAROSTOU

21. 10. 2005 > FreeHry > Strategie

Napadlo vás někdy, jaké to je několik let zastávat funkci starosty? Bude město pod vaším vedením rájem na zemi, nebo spíše hrůzou pro všechny obyvatele? Rozhodnutí je jen na vás. Stahujte dnešní hru a vyzkoušejte si vše na vlastní kůži!

Skutečnost, že Game Maker je vývojářský program neomezených možností, se nám potvrdila už mnohokrát – arkády, RPG nebo strategie jsou jen malým výčtem žánrů, které můžete pomocí tohoto nástroje vytvořit. Tentokrát se podíváme na třetí skupinu z výše zmíněných; po lehce komunisticky zbarveném Buduj Vlast!!! nebo dvoudílné sérii s názvem Starosta totiž přichází budovatelská strategie Mesto, jež je novinkou týmu ECOS ze sousedního Slovenska.

Pokud znáte průkopníka v oboru her na starostu Willa Wrighta a jeho geniální Sim City, nemusím vám příliš dlouho vysvětlovat základní princip hry. Na počátku před vámi stojí jediný úkol – během několika let vybudovat z holé planiny prosperující, bezpečné město plné spokojených obyvatel. Největším předpokladem úspěchu v Mestě je vybudování nejrůznějších budov. Těch máte na výběr celkem šestnáct, počínaje nejrůznějšími administrativními budovami (radnice, policejní stanice), sportovními zařízeními (fotbalový stadion, tenisové kurty) konče. Především na jejich výstavbě závisí váš úspěch, přilákají totiž do města nové obyvatele a zvyšují celkovou míru oblíbenosti vaší funkce. Pokud si zvolíte mód kampaně, čekají na vás dokonce úkoly, které budete muset splnit v předem určeném čase.

Pokud se ptáte, jak je na tom hra po technické stránce, počítejte se smíšenými pocity. Grafické zpracování je na slušné úrovni, jednoduchý vzhled je vydařený a celkově se ke hře velmi hodí. Nutno podotknout, že vizuálním zpracováním titul porazil svého největšího konkurenta Starostu 2. Oproti tomu hudba se Mestu vyhnula velkým obloukem, žádnou během hraní bohužel nečekejte.

Co říci závěrem? Ve výsledku je Mesto lehce nadprůměrným titulem, který překvapí příjemnou grafikou a několikaminutovou hratelností. Nebýt již zmíněné absence hudby, konečné hodnocení by se vyšvihlo nad 70%.

Autor: Michal Nosákovec

65%
100%