Melior Annis - legendární strategie

6. 7. 2008 > WebHry > Strategie

Dnes vám přinášíme recenzi staré dobré klasiky. Při vyslovení jména Melior Annis už snad i děti ve školce vědí, co to je. Jedna z nejstarších českých webových her si za svou existenci dokázala získat stovky nadšených hráčů. A nyní se chystá pohltit i vás.

Pakliže jste posledních několik let žili doma ve sklepě v domnění, že vypukla další světová válka či jste se snad zrovna včera probrali z kómatu a tudíž nevíte, co to Melior Annis je, tak teď dávejte dobrý pozor. Jedná se o strategii, kde je vaším cílem vybudovat silnou provincii. Jak to už tak bývá, začínáte na zeleném kopečku a nahoru vás může dostat pouze píle, trpělivost a hodiny hraní. Nutno dodat, že se všechno odehrává pomocí tahů, proto musíte občas pečlivě plánovat.

Svět Melior Annis se kdysi dělil na tři strany – dobro, zlo a neutrál. Hodný a spravedlivý král Godefroy III. vládne v tom dobrém, vzkvétajícím světě. Pod ním, hluboko v zemi se nachází říše démonů, kde žijí přízraky, démoni a jim podobná havěť. Mezi oběma těmito světy existuje ještě jeden. Ani dobrý ani zlý, zkrátka neutrální. Silnou rukou zde vládne královna Fiona (ta ze Shreka to není). Jenže všechno tohle jednoho dne padlo. Z celého světa zůstaly jen ruiny a mrtvoly. Naštěstí se všem vládcům podařilo uprchnout a založit nové národy z ostatních přeživších lidí...

Nejprve ze všeho musíte postavit budovy, jež vám budou produkovat základní suroviny. Jedny z nejdůležitějších jsou farmy a doly. Nicméně, protože svět kolem vás je stále dosti nepřátelský, není od věci hned od začátku budovat armádní stavby a posléze i samotnou armádu. Vybudování takové provincie není žádný med, a tak se budete mít co ohánět. Velmi užitečnou možností pak může být založení Aliance, kde si všichni hráči navzájem pomáhají, ať už vojensky nebo třeba finančně.

Co se týče bojové stránky hry, k dispozici vám bude solidní počet jednotek, avšak je třeba dbát na to, aby se nenudili, jinak je budete platit zcela zbytečně. Kromě klasického boje muž proti muži je samozřejmě možné využít magii, přičemž parametry všech jednotek, staveb i kouzel jsou jiné povolání od povolání.

Pro nováčky je Melior Annis poměrně složitou záležitostí, neboť dlouho trvá, než si člověk zažije základní principy hry. Avšak jestliže se přes toto nemalé úskalí dostanete, budete hru hodnotit jako jednu z těch vůbec nejlepších. Ta komplexnost, cit pro detail... Zkrátka, buď vás to bude bavit a nebudete se moci odtrhnout nebo po několika dnech hraní znechuceně odejdete hrát něco jednoduššího. Druhé možnosti bohužel nahrává fakt, že poslední dobou se s hrou nic nového neděje, a tak spíše stagnuje.

• + Komplexní svět
  • + Propracovaný systém
  • + Klasika